De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Drie op de vier ondernemers irriteert zich bijna dagelijks aan traag internet tijdens het werk. Vandaag de dag moet internet juist een bron van inspiratie voor ondernemers zijn, een plaats waar zij kennis vergaren en delen. Uit een onderzoek van Ziggo Zakelijk onder 750 kleinzakelijke ondernemers met een computergerelateerde baan blijkt echter dat traag internet kan leiden tot een bron van irritatie in plaats van inspiratie.
Het komt dagelijks voor dat ondernemers moeten wachten op hun internetverbinding voor bijvoorbeeld het surfen op het web of het up/downloaden van bestanden. Dit leidt tot verplichte pauzes, irritatie en in sommige gevallen tot extra thuis werken.
Een derde van de ondernemers moet vaak onnodig wachten op internet tijdens hun werk. Vier op de vijf van hen geeft aan dat deze wachttijd leidt tot niet snel en adequaat kunnen werken (33%), irritatie (29%) en een machteloos gevoel (19%).
Van alle ondernemers geeft 7 op de 10 aan dat onnodig wachten op internet leidt tot minder leuk én productief werken. Bij ondernemers die dagelijks onnodig lang moeten wachten, is bij 72% de wachttijd gevoelsmatig langer dan deze in werkelijkheid is. Ditzelfde ervaren zij ook wanneer zij moeten wachten terwijl zij onder tijdsdruk staan. Voor 6 op de 10 ondernemers is snel internet van (essentieel) belang voor het bestaan van de onderneming.
Bijna de helft van de ondernemers besteedt de verplichte wachttijd aan het drinken van een (extra) kop koffie, het voeren van een gesprek met een collega of het verrichten van een belletje. Van alle ondernemers breekt 14% het internetverzoek af, omdat de opdracht hen te lang duurt. Het onnodig wachten op internet werkt door op het privéleven. De helft van de ondernemers – die ook aangeeft dagelijks onnodig lang te moeten wachten – is gespannen of geïrriteerd thuis, heeft minder tijd voor hobby’s of moet vaak nog thuis werken.
Voor ondernemers is snel en betrouwbaar internet tegenwoordig van groot belang voor het bestaan van hun onderneming. Daarom geeft 6 op de 10 ondernemers als belangrijkste reden aan dat internetproviders de internetsnelheid moeten leveren zoals afgesproken en dat zij moeten voorzien in betrouwbaar internet. Onderzoek van Muvara en iPing Research (januari 2012) toont aan dat gebruikers van kabelinternet meer dan 75% van de geadverteerde snelheid halen, terwijl dit percentage bij ADSL-gebruikers niet meer dan 42% bedraagt. Kabelinternet is dus veel betrouwbaarder dan ADSL bij het nakomen van de gecommuniceerde afspraken over snelheid.
Verder lezen over Internet
Mobile18.11.2024
We gaan nu naar telefoonloze telefoonwinkels zonder personeel
Online30.10.2024
Reddit voor het eerst winstgevend met recordaantal gebruikers
Online08.08.2024
Reddit laat je mogelijk straks betaalde subreddits maken
Search05.08.2024
5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert
Online01.08.2024
World Wide Web Day: dit kan de GenAI-hype leren van de internetbubble
Cybercrime21.06.2024
Beveiligingsgevaar: update je laptop nog voor je op vakantie gaat
Gadgets21.06.2024
10 grappige gadgets voor mensen die van het internet houden
Online18.06.2024
Internet thuis wordt dit jaar weer duurder
Verder lezen over Onderzoek
Cybercrime29.10.2024
25% van de Nederlandse bedrijven is niet goed voorbereid op cyberdreiging
Online28.10.2024
Hoe valt het ontstaan van eilandbogen of vulkaanbogen te verklaren?
Marketing01.10.2024
Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten
Nieuws17.09.2024
Gecombineerde NIVEL- en CBS-gegevens COVID-19-pandemie zijn prima te verklaren!
Social Media04.09.2024
“Trap Er Niet Influencer” doet onderzoek naar effecten van social media
Nieuws21.08.2024
De stollingsgesteenten cyclus op aarde
Artificial Intelligence14.08.2024
Heeft AI-chatbot ChatGPT onze levens echt veranderd?
Nieuws12.08.2024