De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Nieuwe klanten winnen en het vergroten van de naamsbekendheid zijn in 2012 nog steeds de belangrijkste uitdagingen voor de Nederlandse B2B marketeer. Dat blijkt uit de tweede B2B Marketing Barometer van spotONvision en TNS NIPO, vandaag gepresenteerd tijdens het B2B Marketing Forum in Amsterdam.
Reg van Steen, Sectordirecteur TNS NIPO: “Met deze tweede barometer kan iedere B2B marketeer zich nu echt spiegelen aan een collega-professional. Wij dachten dat marketeers digitale marketingtechnieken als voornaamste uitdaging zouden zien. Nu blijkt dat de digitale ontwikkeling nog steeds ondergeschikt is aan de traditionele uitdagingen waar marketeers voor staan.“
Deze tweede editie van de B2B Marketing Barometer, waarin onderzoek wordt gedaan naar de trends in B2B marketing, liet verder zien dat 28% van het budget naar online marketingmiddelen gaat. B2B marketeers investeren inmiddels evenveel in de website(s) van hun organisatie als in vakbeurzen, wat traditioneel altijd de grootste uitgavenpost was.
Waar een jaar geleden slechts 40% zich verdiepte in social media, is dat inmiddels gestegen naar 58%. Bij het inzetten van social media is de B2B marketeer vooral uit op het leggen van contact met de doelgroep. Daarnaast is contentmarketing in opkomst, en maar liefst een kwart van de ondervraagde marketeers biedt inmiddels via YouTube videocontent aan.
De TNS NIPO B2B Marketing Barometer 2012 is gebaseerd op onderzoek onder 246 professionals die verantwoordelijk zijn voor het marketing-, sales- en/of communicatiebeleid in een B2B-organisatie.
Verder lezen over B2B
Events30.05.2024
Een nieuwe editie van het Sprints & Sneakers Festival
A New Definition of GrowthE-mail31.03.2022
Nederlandse E‑mail Marketing Benchmark 2022: cijfers en learnings uit Nederland
Nieuws26.10.2021
Mkb-bedrijven in zakelijke dienstverlening zien omzet in Q3 flink stijgen
DC Business19.05.2021
LinkedIn meest waardevolle saleskanaal voor 2021
Online21.12.2020
Do’s en don’ts van een B2B webshop
E-mail02.09.2020
Onderzoek: vertrouwen en verbondenheid belangrijk voor customer journey in 2020
E-mail01.09.2020
B2B Marketing Trendrapport 2020: Verbinding zoeken met online klant
advertorialOnline18.03.2020