De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Een nieuw wereldwijd onderzoek in opdracht van Webershandwick heeft aangetoond dat de onderneming achter het merk van cruciaal belang is voor aankoopbeslissingen van consumenten. 70% van de ondervraagde consumenten koopt geen producten als ze niet gesteld zijn op het moederbedrijf. Leidinggevenden zijn het hiermee eens – 87% zegt dat “een sterk bedrijfsmerk net zo belangrijk is als sterke productmerken.“
In Reputation We Trust illustreert het uitdagende consumentenlandschap van waar marketing- en communicatieprofessionals vandaag de dag mee te maken hebben. Het onderzoek identificeert 6 belangrijke inzichten die een wereld onthullen waar consumenten niet langer alleen maar producten kopen op basis van producteigenschappen, maar ook winkelen op basis van bedrijfsreputatie.
“Consumenten geven hun euro’s, als blijk van waardering, aan bedrijven die ze vertrouwen“, aldus Weber Shandwick’s Chief Reputation Strategist Leslie Gaines-Ross. “Zoals ons onderzoek bevestigt zijn bedrijfsreputaties en merkreputaties bijna niet meer van elkaar te onderscheiden. Het bedrijf achter het merk verzekert de consument dat ze kunnen vertrouwen op de kwaliteit, de ethiek en de veiligheid van de merken die ze kopen.“
Het belang van bedrijfsreputatie is belangrijker dan ooit en wanneer verenigd met de reputatie van haar productmerken creëert dit een krachtig bedrijfsmerk. Zoals Micho Lente, Global Corporate Chair bij Weber Shandwick, zei: “Een sterke bedrijfsreputatie is essentieel voor het ontsluiten van de volledige waarde van de onderneming met versterking van haar merken, producten en diensten als gevolg.“
Weber Shandwick ’s onderzoek onthult zes nieuwe realiteiten over de onderlinge afhankelijkheid van bedrijfs- en merkreputatie:
1. Bedrijfsmerk is net zoals belangrijk als productmerk(en).
2. Bedrijfsreputatie verzekert productkwaliteit garantie.
3. Elke ontkoppeling tussen bedrijfs- en productreputatie brengt een sterke consumentenreactie op gang.
4. Producten zorgen voor discussie, nauw gevolgd door reputatie. Wandaden overschaduwen positieve daden.
5. Consumenten schapen reputatie meteen.
6. Bedrijfsreputatie draagt bij aan de markwaarde van een bedrijf. Prestige weegt zwaarder dan financiële inkomsten.
Verder lezen over Bedrijven
Lifestyle20.11.2024
4 dingen om op te letten als je een zaaltje huurt
Technology18.11.2024
Onderzoek: Mkb heeft behoefte aan ondersteuning bij digitalisering
gebrek aan kennis en expertiseNieuws06.11.2024
Mews is het snelst groeiende bedrijf van Nederland in 2024
Winnaar van de Top 250 Golden Scaler AwardDC Business11.10.2024
5 voordelen van een zakelijk postadres voor je bedrijf
DC Business07.10.2024
Backbase opent wereldwijde hoofdkantoor in Amsterdam
Search26.09.2024
Pas op: Google pakt bedrijven met nepreviews op Google Maps
DC Business23.09.2024
Flintfox lanceert snelle real-time pricing engine nu ook voor SAP-klanten
Lifestyle04.09.2024
5 dingen die altijd goed zijn in een kerstpakket
Verder lezen over Consument
Nieuws16.11.2024
Consumentenbond: ‘zonnestroomsubsidie’ als alternatief voor salderingsregeling
Online04.09.2024
Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen
Media06.03.2024
RTL & Buienradar komen met het energieweerbericht op tv
Cybercrime05.02.2024
Consumenten bezuinigen op kosten, maar helaas ook op privacy en security
Marketing01.02.2024
Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers
Automotive24.01.2024
Lexus is volgens de consumentenbond het meest betrouwbare merk
scoort gemiddeld een 9,6 in betrouwbaarheidsonderzoekGadgets22.12.2023
Massaclaim: Je krijgt mogelijk geld als je een tv hebt gekocht
Met vriendelijke groet, Samsung?Mobile01.11.2023
ACM en Apple komen er maar niet uit met datingapps
Verder lezen over Merken
Events03.10.2024
Decathlon kijkt terug op succesvolle editie Premier Padel Rotterdam
Online22.07.2024
Wie sprint naar de finish? De strijd tussen ‘TOUR DE FRANCE’ en ‘TOUR DE X’
Nieuws01.04.2024
1 april 2024: dit zijn de leukste inhakers en grappen
Marketing14.03.2024
Bij House of Treats staat de samenwerking met de doelgroep centraal
Marketing14.12.2023
ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam
aan Kalverstraat/RokinLifestyle16.10.2023
Je ziet ze vaak boven een broek uit: dit is Muchachomalo
Marketing28.04.2023
Bol blijft sterkste retailmerk, Hema keldert en Jumbo verliest ook
Feestende bouwvakkers in Qatar deden Jumbo geen goedOnline01.04.2023