Online17.01.2012

Recordomzet voor Bol.com in 2011


recordomzet-voor-bol-com-in-2011.jpg
recordomzet-voor-bol-com-in-2011.jpg

Bol.com heeft 2011 afgesloten met een recordomzet. In totaal plaatsten klanten bestellingen ter waarde van 376 miljoen euro. Daarmee groeide de winkel in 2011 met 58 miljoen euro bijna anderhalf keer zo snel als in 2010. Steeds meer klanten winkelen in het groeiende aantal speciaalzaken van bol.com en kopen daar ook nog eens vaker. De groei van bol.com in 2011 is met 18% extra opvallend aangezien deze bijna tweemaal zo groot is als de geschatte groei van de totale Nederlandse thuiswinkelmarkt. In 2011 gingen maar liefst 17,5 miljoen artikelen over de digitale toonbank van bol.com richting 3,4 miljoen klanten. Dat betekent dat naar schatting de helft van alle Nederlanders die in 2011 een artikel online kochten, klant is bij bol.com. De omzet van bol.com is in 2011 aanzienlijk harder gegroeid dan in 2010.

Daniel Ropers, managing director bij bol.com: “Consumenten zien dat bol.com zich van een winkel voor mediaproducten snel naar een brede verzameling gespecialiseerde winkels ontwikkelt, waar klanten alles kunnen vinden dat zij online willen kopen. Bol.com heeft in 2011 meer dan ooit geïnvesteerd in verbeteringen en uitbreidingen en dat zien we duidelijk terug in de groei: steeds meer consumenten kiezen voor bol.com en bestaande klanten komen steeds vaker in onze winkels.

Het steeds grotere aanbod van bol.com speelt hierbij een belangrijke rol. Zo voegde bol.com vorig jaar kleine (o.a. strijkijzers, scheerapparaten en broodroosters) en grote (o.a. koelkasten, vaatwassers en wasmachines) huishoudelijke elektronica toe aan de winkel. Ropers: “Onze winkel voor huishoudelijke apparaten is onze meest succesvolle winkelopening ooit. Al binnen enkele weken werd één op de twintig kleine huishoudelijke apparaten in Nederland via bol.com verkocht. Het laat zien dat de consument klaar is om ook dit soort producten online te kopen én dat bol.com met zijn brede assortiment, snelle levering en lage prijzen duidelijk in een behoefte voorziet.

Ook in de bestaande speciaalzaken van de winkel groeide de omzet. Het meest significant is de groei in digitaal lezen, waar de cijfers bijna verdubbelden. In de winkels voor telefonie & tablets en speelgoed werd anderhalf keer zoveel gekocht als vorig jaar. Ook alle andere winkels droegen aanzienlijk bij aan de groei van bol.com, niet in de laatste plaats door de versterkte focus op lage prijzen. Een andere succesvolle uitbreiding was de lancering van bol.com Plaza, de formule waardoor concurrenten hun assortiment via bol.com kunnen verkopen. Ropers: “We willen de klant dusdanig veel gemak bezorgen dat hij niet meer alle winkelstraten en het hele internet hoeft af te struinen. Door de integratie van het aanbod van andere winkels vind je bij bol.com niet alleen het grootste aanbod van producten, maar ook de meeste keuze in prijzen en beschikbaarheid.

Bijna een jaar na de lancering van bol.com Plaza is het aanbod van 12 partners (waaronder Megapool en Centralpoint.nl) volledig geïntegreerd in de bol.com winkels. “We merken dat in sommige categorieën nu al een kwart van onze klanten kiest voor een product van een partnerwinkel. Dat laat zien dat bol.com Plaza voor onze klanten in een behoefte voorziet. Daarom zullen we dit jaar versneld een groot aantal nieuwe partners in onze winkels opnemen.

Het openen van de winkel voor haar concurrenten past in de ambitie van bol.com om het beste winkelplatform te bieden waar de klant alles kan vinden. “Dat platform moet voor zoveel mogelijk mensen op zoveel mogelijk manieren toegankelijk zijn, zoals via onze mobiele winkel en social media“, aldus Ropers. Ook externe partijen zijn welkom om het winkelgemak van de klant te optimaliseren. “Niet voor niets lanceerden we gisteren nog een Open API, een manier waarmee ontwikkelaars van andere websites in de gelegenheid worden gesteld om via apps en sites het winkelassortiment van bol.com te ontsluiten.”

...

Verder lezen over Bol.com

Bol verhoogt de prijs van zijn Select-abonnement

Heb je een Select-abonnement van Bol? Dan is er slecht nieuws: het wordt duurder. Het goede nieuws? Niet belachelijk veel.

Online05.09.2024

Bol verhoogt de prijs van zijn Select-abonnement

De eerste LEGO-bloemenwinkel in Nederland is open

LEGO heeft een bloemenwinkel geopend. Het is een tijdelijke winkel en je kunt je er onderdompelen in een kleurenpracht.

Gadgets01.05.2024

De eerste LEGO-bloemenwinkel in Nederland is open

In samenwerking met bol.com
​Bol.com heeft last van AI-boeken: en zijn klanten dus ook

Bol.com biedt al jaren de mogelijkheid om je eigen boek te lanceren. Hartstikke tof, want zo kunnen relatief onbekende mensen toch een boek op hun naam hebben. Echter blijkt nu dat er heel veel boeken worden geschreven d...

Online02.10.2023

​Bol.com heeft last van AI-boeken: en zijn klanten dus ook

Consumentenbond: Bol.com vraagt woekerprijzen voor Action-spul

Webwinkels vragen exorbitant hoge bedragen voor producten die gewoon bij Action, Lidl en IKEA verkrijgbaar zijn. De prijzen zijn soms wel vijf keer zo hoog. De Consumentenbond heeft onderzoek gedaan naar de praktijken va...

Nieuws26.09.2023

Consumentenbond: Bol.com vraagt woekerprijzen voor Action-spul

Kat in de.. doos
Onveilige producten makkelijk te verkopen via Bol en Amazon

Uit onderzoek dat de Consumentenbond de afgelopen maanden deed naar de verkoop van producten via de online shops en marktplaatsen van Bol en Amazon blijkt dat het verrassend eenvoudig is om onveilige producten via deze p...

Online05.07.2023

Onveilige producten makkelijk te verkopen via Bol en Amazon

​Derde partijen zijn erger dan pop-ups

Vroeger klaagden mensen steen en been over de vele pop-ups op websites. Daar kwamen adblockers voor, al zullen mensen die die niet gebruiken waarschijnlijk wel gewend zijn aan de pop-ups (en is de hoeveelheid in al die j...

Online28.02.2023

​Derde partijen zijn erger dan pop-ups

Bol moet bezuinigen en schrapt 300 banen

Nog geen twee jaar geleden leek het bij de grootste online winkel van Nederland niet meer op te kunnen. De coronapandemie, en de daaraan gekoppelde contact beperkende maatregelen en lockdowns, zorgde voor een enorme groe...

Nieuws09.12.2022

Bol moet bezuinigen en schrapt 300 banen

Maar volgens de online winkel gaat het niet slecht
Bol gaat karton ophalen in Amsterdam

Je herkent het wel. In de dagen na pakjesavond verschijnen stapels kartonnen dozen van cadeautjes en verzendpakketten bij en rondom papiercontainers, bij lantaarnpalen en prullenbakken in de wijk. En omdat we elk jaar we...

Nieuws10.12.2021

Bol gaat karton ophalen in Amsterdam

Vandaag en morgen rijdt een kartonvreter door de stad

Verder lezen over Online Shop

Amazon komt met zijn eigen Temu-killer

Nu komt er al veel uit China wat je op Amazon ziet, maar hierbij gaat het echt om spotgoedkope dingen zoals je die ook kent van Temu en Shein.

Online14.11.2024

Amazon komt met zijn eigen Temu-killer

In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking

Met de feestdagen in aantocht bereiden veel webshops zich inmiddels voor op de jaarlijkse golf van online bestellingen. De bekende vraag ‘Waar blijft mijn pakketje?’ blijft dan niet uit. Om dergelijke leveringsvragen beter te managen, introduceert Sendcloud nu WhatsApp Tracking. Deze nieuwe feature helpt niet alleen om het aantal klantvragen te verminderen, maar verhoogt ook de klanttevredenheid.

Online14.11.2024

In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking

EU-toezichthouders eisen dat Temu zich aan de regels houdt

De webwinkel Temu moet de komende tijd heel duidelijk gaan aantonen dat het zich aan de consumentenregels van hier houdt.

Online08.11.2024

EU-toezichthouders eisen dat Temu zich aan de regels houdt

Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!

We gaan in sneltreinvaart richting de feestdagen. Black Friday, Cyber Monday, Sinterklaas en Kerstmis volgen elkaar in rap tempo op. En dus gaan we ook met zijn allen weer op zoek naar de leukste cadeaus en scherpste aanbiedingen. Maar daar spelen ook kwaadwillenden slim op in. En dus komt Autoriteit Consument & Markt nu alvast met een waarschuwing voor onbetrouwbare webshops in aanloop naar de feestdagen.

Online31.10.2024

Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!

Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshops
Is de kassaloze supermarkt mislukt?

Albert Heijn had ooit een kassaloze AH To Go en al was dat een experiment, kunnen we stellen dat de kassaloze supermarkt niet werkt. 

Technology08.10.2024

Is de kassaloze supermarkt mislukt?

Heb je een webwinkel, let dan goed op hoe je knoppen heten

Hoe heten de knoppen op jouw webwinkel? Dat kan veel uitmaken in het consumentenrecht.

Online07.10.2024

Heb je een webwinkel, let dan goed op hoe je knoppen heten

Dit is het verschil tussen Riverty en Klarna

Achteraf betalen bij een webshop kan heel handig zijn, bijvoorbeeld met Riverty of Klarna. Wat zijn de verschillen en de risico's?

Online24.09.2024

Dit is het verschil tussen Riverty en Klarna

Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat

Kruidvat gaat vanaf 23 september een aantal erotische producten verkopen van EasyToys. De speeltjes en aanverwanten komen te liggen in 1.200 winkels in Nederland en België en natuurlijk ook online op Kruidvat.nl. Dankzij deze overeenkomst verdubbelt de erotische webshop in één keer zijn aanwezigheid in het Nederlandse en Belgische winkelbestand.

Online23.09.2024

Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat