De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Het gebruik van microblogs in China is in 2011 verviervoudigd vergeleken met een jaar eerder. Bijna de helft van alle Chinese internetgebruikers maakt nu gebruik van de ‘near-instant service’ voor het verzamelen van nieuws en het verspreiden van hun mening. Zo heeft een denktank van de overheid bekend gemaakt, aldus Reuters.
Microblogging, of Weibo zoals het in China bekend is, stelt gebruikers in staat korte berichten van 140 tekens of minder te sturen naar hun volgers. Twitter, het meest populaire microblogging platform ter wereld, wordt geblokkeerd door de Chinese censuur.
Sina Corp en Tencent Holdings hebben beide een populair Weibo platform in China. Het totaal aantal Weibo gebruikers steeg met 296% tot 249,9 miljoen in 2011, zo blijkt uit data van de China Internet Network Information Center (CNNIC). Ongeveer de helft van de Chinese Internet populatie maakt dus gebruik van Weibo.
CNNIC zei in het rapport dat tegen eind december er zo’n 513 million Internet gebruikers waren in China, goed voor een Internet penetration rate van 38,3% [PDF].
Verder lezen over China
Online08.11.2024
EU-toezichthouders eisen dat Temu zich aan de regels houdt
Automotive12.08.2024
Waarom sommige auto’s in China sinds een paar dagen misvormd lijken
Online30.07.2024
Worden je Temu-bestellingen straks duurder?
Cybercrime25.07.2024
Vigorish Viper: een Chinees cybercrimesyndicaat ontdekt door Infoblox
banden met Europese voetbalsponsors, mensenhandel en illegale gokindustrieCybercrime01.07.2024
Temu wordt nu zelfs bestempeld als gevaarlijke malware
Online01.07.2024
Nederlandse consumenten shoppen online steeds meer in China
Gadgets06.06.2024
Waar je rekening mee moet houden als je op Temu shopt
Tech in Asia22.05.2024