De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Uptrends publiceert voor het 5e jaar op rij de onderzoeksresultaten van Nederlandse online shops om te kijken of deze klaar zijn voor de drukke decembermaand.
De afgelopen 30 dagen heef Uptrends onderzocht of 1.134 online shops goed bereikbaar zijn voor potentiële klanten. Van de 1.134 shops presteren er 237 zeer goed. Zij zijn altijd bereikbaar met een maximaal bereikbaarheidspercentage van 100%. Dit is alleen slechter dan vorig jaar. Toen had bijna 63% van de online winkeliers een bereikbaarheid van 100% tegen bijna 21% dit jaar. Hieronder vallen bekende namen zoals Babypark, Hunkemoller, Kleertjes.com en Weekendjeweg.
Van alle onderzochte online shops hebben 464 een bereikbaarheidsscore van 99,9%, hetgeen goed is. Vaak worden SLA afspraken met hosting providers gemaakt op basis van een bereikbaarheid van 99,9%. Ondermeer Greetz, Conrad, Vliegtickets, Pabo, Otto, Kijkshop en Bruna waren het die deze score behaalden.
Een slechtere score behaalden 433 online shops, met bereikbaarheidspercentages die variëren van 82,73% tot 99,8%. Online winkel Mijnschilderij.nl was de minst bereikbare website. In de afgelopen 30 dagen was deze winkel meer dan 124 uur niet bereikbaar. De een-na-slechtst bereikbare online winkel is RVS-products.nl, dat vorig jaar nog de nummer één positie bekleedde met 125 uur onbereikbaarheid. Dit jaar werd er een lichte verbetering gemeten en was de winkel 97,7 uren niet bereikbaar.
Bekende online winkels met een minder goed bereikbaarheidspercentage zijn Ditzo (20,8 uur niet bereikbaar), Christine Le Duc (16,9 uur niet bereikbaar), Beterhoren (8,6 uur niet bereikbaar), Zalando (8,1 uur niet bereikbaar), Wehkamp (7,1 uur niet bereikbaar) en Intertoys (7,0 uur niet bereikbaar).
Methodologie
Uptrends heeft de voorpagina van de website gecontroleerd door elke 5 minuten een meting uit te voeren via 70 wereldwijde controlestations. Indien een website niet bereikbaar was, is dit steeds door een ander controlestation nogmaals gecontroleerd en zo mogelijk bevestigd. Periodes waarin een website bereikbaar is, worden door Uptrends geregistreerd als uptime. De periodes waarin de bevestigde fouten voorkwamen, worden als downtime geregistreerd. Het betreft verder alleen de bereikbaarheid van de voorpagina en er is geen rekening gehouden met onderhoud.
De top 25 ziet er als volgt uit:
Verder lezen over Online Shop
Online31.10.2024
Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!
Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshopsTechnology08.10.2024
Is de kassaloze supermarkt mislukt?
Online07.10.2024
Heb je een webwinkel, let dan goed op hoe je knoppen heten
Online24.09.2024
Dit is het verschil tussen Riverty en Klarna
Online23.09.2024
Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat
Online05.09.2024
Bol verhoogt de prijs van zijn Select-abonnement
Online04.09.2024
Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen
Online30.07.2024
Worden je Temu-bestellingen straks duurder?
Verder lezen over Uptrends
Online30.10.2013
Bijna 26% van Nederlandse online shops onvoldoende bereikbaar
Online01.10.2013
Enorme online omzetgroei tijdens de feestdagen: Hoe bereid je je website hierop voor?
Online30.07.2013
Optimaliseren van het online transactieproces: 30% meer conversies
Online25.06.2013
Hoe het versnellen van je website meer conversies en omzet kan opleveren
Online27.11.2012
Webshops van bijna 31% Nederlandse Online Retailers zijn niet goed bereikbaar
Online16.10.2012
Bijna de helft van alle gemeentelijke websites niet goed bereikbaar
Online05.09.2012
Hoe staat het met de bereikbaarheid van de sites van politieke partijen?
Online18.08.2012