Google, toch maar langzaam op gang gekomen met een daily deal product aanbod, is maatregelen aan het treffen voor een belangrijke impuls. Terwijl Groupon, een van de markt-makers, bezig is om 10% van het verkooppersoneel te vervangen, aldus Reuters. Aan het begin van het jaar leek de ‘daily deal’ markt noodzaakelijk te zijn voor lokale online marketeers. De categorie zou nieuw leven geblazen hebben in lokaal zoeken. Maar nu wordt er weer gezegd dat de ‘daily deal’ markt zijn top heeft bereikt, en dat in ieder geval Groupon niet meer het voordeel heeft dat er voorheen wel was.
Analisten voorspellen dat de industrie klaar is om te groeien richting de miljarden, de enige vraag is wel spelers dan aan de top zullen staan. Google, ondanks de late start kan er daar een van zijn. Het bedrijf heeft onlangs nieuwe categoriën toegevoegd aan Google Offers, waaronder outdoor adventure sports, luxe ervaringen, gezinsvriendelijke evenementen, alsmede een personalisatie quiz die gebruikers helpt met het vinden van de deal die ze willen. Ze zijn inmiddels een partnerschap aangegaan met: Dealfind, DoodleDeals, Gilt City, GolfNow, HomeRun, Juice in the City, kgbdeals, Mamapedia, Plum District, PopSugar Shop, ReachDeals, Active.com Schwaggle, TIPPR en zozi.