De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Van alle media garandeert een televisiereclame nog steeds het grootste bereik, maar de return-on-investment ligt daarbij toch lager dan bij online platformen. Zo blijkt uit een Brits onderzoek van de bureaus GfK en Kantar Worldpanel naar crossmedia-campagnes van een aantal producenten van consumptiegoederen. Er wordt aan toegevoegd dat het internet op het gebied van bereik inmiddels een belangrijke concurrent vormt van de gedrukte media en buitenreclame.
“Uit het onderzoek blijkt dat televisiecampagnes 73% van de online consumenten bereiken,” aldus Online Media Daily. “De gedrukte pers haalt een score van 39%, terwijl outdoor een eindresultaat van 28,7% laat optekenen. Online reclame haalt een bereik van 33,5%, waarbij display een score van 28,8% laat optekenen, gevolgd door video (11,3%) en zoekopdrachten (2,3%).“
Op het gebied van return-on-investment laat het internet in het onderzoek een score van 9% optekenen, gevolgd door gedrukte media (8%), televisie (7%) en outdoor (6%). Uit het onderzoek blijkt ook dat digitale campagnes ook een belangrijk bereik realiseren bij consumenten die niet aan televisie-reclame worden blootgesteld. “Minstens 25% van de consumenten die minstens één online reclame hebben gezien, worden nooit blootgesteld aan de begeleidende televisiespot,” voeren de onderzoekers aan. Via
Verder lezen over Internet
Mobile18.11.2024
We gaan nu naar telefoonloze telefoonwinkels zonder personeel
Online30.10.2024
Reddit voor het eerst winstgevend met recordaantal gebruikers
Online08.08.2024
Reddit laat je mogelijk straks betaalde subreddits maken
Search05.08.2024
5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert
Online01.08.2024
World Wide Web Day: dit kan de GenAI-hype leren van de internetbubble
Cybercrime21.06.2024
Beveiligingsgevaar: update je laptop nog voor je op vakantie gaat
Gadgets21.06.2024
10 grappige gadgets voor mensen die van het internet houden
Online18.06.2024