Online11.10.2011

Engagement van entertainmentsites met 10% gestegen


engagement-van-entertainmentsites-met-10.jpg
engagement-van-entertainmentsites-met-10.jpg

comScore heeft vandaag een overzicht uitgebracht van internetgebruik in Europa dat aantoont dat in augustus 2011 372,1 miljoen unieke personen online zijn geweest, met gemiddeld 25,4 uur per persoon.

Verder blijven de sites van Google de meest populaire websites in Europa in augustus met 337,7 miljoen unieke bezoekers (een stijging van 6% vergeleken met vorig jaar), dat is een bereik van 90,8% van de totale Europese internetdoelgroep. Microsoft sites staan op de tweede plaats met 255,9 bezoekers (68,8 procent bereik), op de voet gevolgd door Facebook op de derde plaats met 245,3 miljoen bezoekers (65,9% bereik).

Het Russische sociale netwerk VKontakte blijft koploper op het gebied van engagement van de meest populaire websites, Europese bezoekers spendeerden gemiddeld 429,6 minuten (7,2 uur) op de site. Facebook, dat op het gebied van engagement op de tweede plaats staat, verstevigd zijn positie met 10 procent groei in bezoekduur in vergelijking met vorige maand. Gebruikers spendeerden gemiddeld 348 minuten (5,8 uur) op de website. Facebook behaalde ook het hoogst aantal pageviews in augustus, 163,5 miljard, dat staat gelijk aan 16,5 procent van alle bezochte pagina’s in Europa. De gemiddelde Europese bezoeker bekeek 666 pagina’s op Facebook in augustus, iets meer dan VKontakte, die een gemiddelde haalde van 608 bekeken pagina’s per bezoeker.

Uitgelicht: engagement van entertainmentsites groeit met 10%. In Augustus 2011 hebben in totaal 345,8 miljoen Europese unieke bezoekers entertainment websites bezocht, een groei van 10% ten opzichte van vorig jaar. Zij spendeerden gemiddeld 174,5 minuten (2,9 uur) op deze sites, wat neerkomt op 10% stijging van de gemiddelde engagement. Van de meest populaire entertainment categorieën, laat de categorie ‘film’ de grootste groei in bezoekersaantallen zien met een stijging van 18% in het afgelopen jaar.

Screen shot 2011-10-11 at 2.02.55 PM

YouTube trok de meeste bezoekers in de categorie entertainment met een aantal van 213,4 miljoen, oftewel meer dan 5 op de 10 Europeanen. YouTube staat ook op de eerste plaats op het gebied van engagement, bezoekers spendeerden gemiddeld meer dan 150,6 minuten (2,5 uur) op de site in augustus. In termen van engagement slaat YouTube een groot gat ten opzichte van andere sites. Muziek video website VEVO staat op de tweede plaats met 81,1 miljoen bezoekers, een groot deel daarvan komt via VEVO’s YouTube kanaal. Van de top 10 entertainment sites, laat VEVO de meeste groei zien met 55% in het afgelopen jaar. De Franse video-sharing site Dailymotion.com en de Duitse ProSiebenSat1 sites behoren tot de lokale Europese websites die in de top 10 staan van deze categorie.

Screen shot 2011-10-11 at 2.04.52 PM

...

Verder lezen over Europa

De EU wordt rijk deze week: miljardenboetes voor Google en Apple 

Zowel Google als Apple moet een dikke miljardenboete aan de EU betalen. Dit is hoeveel.

Technology11.09.2024

De EU wordt rijk deze week: miljardenboetes voor Google en Apple 

Apple heeft nieuwe App Store-regels en appstudio’s zijn boos

Apple heeft nieuwe App Store-regels geïntroduceerd en die lijken juist meer toe te staan, maar helemaal vrijblijvend is dat allemaal niet.

Mobile09.08.2024

Apple heeft nieuwe App Store-regels en appstudio’s zijn boos

Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen

De EU en de Digital Markets Act slaan weer toe: niet alleen Apple hangt een miljardenboete boven het hoofd: ook Meta.

Social Media01.07.2024

Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen

Krijgt Meta een miljardenboete?
Apple in de problemen: EU dreigt met miljardenboete om App Store

Volgens de EU overtreedt Apple met zijn App Store zodanig de wet, dat het een miljardenboete boven het hoofd hangt.

Nieuws24.06.2024

Apple in de problemen: EU dreigt met miljardenboete om App Store

Regulering van kunstmatige intelligentie – wat zal de EU AI Act bereiken?

De snelle ontwikkeling en verspreiding van kunstmatige intelligentie (AI) heeft geleid tot wereldwijde discussies over de noodzaak van passende regelgeving. De Europese Unie heeft op deze uitdaging gereageerd met het voorstel voor een EU-AI Act, die bedoeld is om voor het eerst een uitgebreid wettelijk kader voor AI te creëren.

Technology22.05.2024

Regulering van kunstmatige intelligentie – wat zal de EU AI Act bereiken?

Booking.com moet er ook aan geloven: extra checks door EU

Als de EU een bedrijf als poortwachter markeert, moet het extra goed aan de regels voldoen. De nieuwe poortwachter is Booking.com.

Online15.05.2024

Booking.com moet er ook aan geloven: extra checks door EU

Booking.com moet extra gaan oppassen voor de EU
De beste routes in Noord-Europa voor reizen in de lente

De lente is een geweldige tijd om te reizen in Noord-Europa. De natuur ontwaakt, het weer wordt aangenaam, de landschappen zijn opvallend mooi en er zijn nog niet veel toeristen. Dus, welke pittoreske plekjes in Noord-Europa wachten op je en waarom is het comfortabeler om met de auto te reizen?

Lifestyle29.04.2024

De beste routes in Noord-Europa voor reizen in de lente

De voordelen van reizen met de auto
Webshop Shein moet oppassen met namaakkleding door EU-regels

Shein, het bekende Chinese online warenhuis, moet zich aan de strenge regels van de EU gaan houden en dat betekent: oppassen met nepperij.

Online26.04.2024

Webshop Shein moet oppassen met namaakkleding door EU-regels