De meeste bedrijven slagen er op dit moment nog niet in om op het gebied van mobiele commerce te voldoen aan de verwachtingen van de consument. Zo blijkt uit een onderzoek [PDF] van Empirix en de Customer Experience Foundation in Frankrijk, Duitsland, UK en de VS. Shoppen staat op de 11e plaats bij de meest populaire activiteiten van gebruikers van mobiele telefoons.
Uit het onderzoek blijkt dat 91% van de consumenten van mening is dat m-commerce de shop-beleving gemakkelijker zal maken, terwijl 90% tijdwinst verwacht. Ook zegt 68% te verwachten dat m-commerce de kwaliteit van de dienstverlening zal verhogen. “Er mag dan ook de volgende maanden een belangrijke groei verwacht worden in de vraag naar diensten en toepassingen van m-commerce,” voeren de onderzoekers aan.
Toch blijkt volgens de onderzoekers slechts een beperkt aantal bedrijven te investeren in onder meer QR-Codes. Verder hebben slechts een relatief klein aantal bedrijven een algemene mobiele strategie ontwikkeld. “Er is duidelijk een revolutie in mobile shopping aan de gang,” merkt Morris Pentel, voorzitter van de Customer Experience Foundation, op. “Er is echter nog een grote kloof tussen de verwachtingen van de consument en het aanbod van de verkopers. Dat heeft een belangrijke impact op de tevredenheid van de klant.” Via