De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Daily deal websites, zoals Groupon, bieden dagelijks coupons voor restaurants, wellness centers, pretparken en andere consumentenzaken. Niet alle verkochte coupons worden echter benut: uit Amerikaans onderzoek blijkt dat ruim 20% van de daily deal coupons niet wordt ingewisseld. DealSellers biedt consumenten nu een online marktplaats om ongebruikte coupons te verkopen.
De daily deal markt groeit erg hard. Marktleider Groupon verkocht alleen al in het eerste kwartaal van 2011 28,1 miljoen coupons in 43 landen. Maar er komen steeds meer initiatieven bij. In Nederland bieden inmiddels tientallen websites als Groupdeal, Sweetdeal en SaveMyDay elke dag een nieuwe deal. Consumenten die zijn verleid tot een aankoop, maar achteraf spijt hebben, kunnen nu hun coupon verkopen.
DealSellers biedt consumenten de mogelijkheid hun ongebruikte coupons te verkopen, en zo geld terug te verdienen. Verkopers plaatsen de coupon op de marktplaats en krijgen het geld overgemaakt zodra de coupon is verkocht. Ook voor kopers biedt de marktplaats voordelen. Consumenten kunnen actief zoeken naar specifieke coupons per stad en categorie, in plaats van af te wachten wat de daily deal sites zullen bieden.
Bovendien worden de coupons veelal aangeboden tegen een gereduceerde prijs, dus ideaal voor koopjesjagers. DealSellers begeleidt zowel de betaling als de overdracht van de coupon. Ze garanderen bovendien dat alle coupons op de marktplaats geldig en bruikbaar zijn. Mocht er toch iets mis zijn met de coupon, dan geeft DealSellers de koper zijn geld terug.
Als je een coupon hebt verkocht krijg je het geld overgemaakt op je PayPal-rekening. Het plaatsen van coupons is gratis. Wanneer je coupon is verkocht, rekenen zij EUR 0,99+8% van de verkoopprijs. De rest is voor de verkoper.
Oprichter Heather Sullivan: “Of het nu gaat om die hotel deal die je had gekocht maar waar je eigenlijk geen tijd voor hebt, of om die ongebruikte ballonvaart deal omdat je partner hoogtevrees blijkt te hebben, met DealSellers hoef je niet met je coupons te blijven zitten.”
Verder lezen over Coupons
Online30.11.2013
ActiePagina.nl over de toekomst van online & offline kortingscodes
Online01.11.2013
Groupon komt met Smartdeals & redesign van homepage
Online27.10.2013
Kortingsmarkt wordt steeds volwassener
Online01.10.2013
Consument oriënteert zich online en koopt in winkel [Infographic]
Mobile03.09.2013
Scoupy bestaat 2 jaar en lanceert nieuwe versie voor Android & iOS
Technology29.07.2013
Google Offers mogelijk snel in Nederland beschikbaar
Online05.07.2013
‘Extreme couponning’: nu ook in Nederland?
Advertising28.03.2013
Fosbury, eenvoudige manier van couponing
Verder lezen over Groupon
Online16.08.2019
Groupon gaat meer AI inzetten
Marketing25.08.2014
Groupon lanceert nieuwe Nederlandse website met verbeterde zoekfuncties
Online01.11.2013
Groupon komt met Smartdeals & redesign van homepage
Nieuws26.08.2013
Groupon lanceert ‘deal zoektool’ voor consumenten
Advertising28.03.2013
Fosbury, eenvoudige manier van couponing
Social Media28.02.2013
Groupon steeds dieper in het rood
Online19.02.2013
Groupon gaat dienstverlening dit jaar verbeteren
Online22.01.2013