Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.
Vandaag zat in onze mailbox weer de dagelijkse Groupon mail met superdeals. Of het allemaal echt van die geweldige deals zijn is meer en meer de vraag. Zo staat er vandaag een 37 inch LED TV in de aanbieding.
De artikelpagina geeft aan dat het om een hoge korting gaat, de desbetrefefnde TV kost nog slechts € 550 en dat is inderdaad een zeer lage prijs. De waarde van de TV is € 999 en dat is wellicht ooit de bruto verkoopprijs geweest, maar wie even bij een prijvergelijker kijkt ziet dat de LED TV zonder korting elders al te koop is voor € 589 euro. En dat is nu precies hetgeen steeds vaker aan de hand lijkt te zijn met Groupon.
Het dealmodel van Groupon waarbij gezamelijk wordt ingekocht levert wel lage prijzen op, in de communicatie wordt door het bedrijf echter te vaak gesuggereerd dat het om extreme kortingen gaat en dat is helaas niet waar. Heb je meer voorbeelden van deze ‘superkoopjes‘ plaats ze in de comments.
Verder lezen over Groupon
Online16.08.2019
Groupon gaat meer AI inzetten
Marketing25.08.2014
Groupon lanceert nieuwe Nederlandse website met verbeterde zoekfuncties
Online01.11.2013
Groupon komt met Smartdeals & redesign van homepage
Nieuws26.08.2013
Groupon lanceert ‘deal zoektool’ voor consumenten
Advertising28.03.2013
Fosbury, eenvoudige manier van couponing
Social Media28.02.2013
Groupon steeds dieper in het rood
Online19.02.2013
Groupon gaat dienstverlening dit jaar verbeteren
Online22.01.2013