De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
De acteurs van de in de VS mateloos populaire realityshow ‘Jersey Shore‘ hebben van het kledingmerk Abercrombie & Fitch een flinke geldsom aangeboden gekregen om niet langer kleding uit hun collectie te dragen.
Volgens Abercrombie CEO Mike Jeffries is de potentiële schade voor het imago van zijn bedrijf ‘enorm‘. “Het aanbod was in eerste instantie voor hoofdacteur Michael ‘The Situation’ Sorrentino bedoeld, maar werd uiteindelijk uitgebreid naar de hele cast.“
Jersey Shore trekt wekelijks 10 miljoen kijkers en volgt de avonturen in het leven van een groep Italiaanse-Amerikanen in en rond New Jersey, Miami en Firenze.
De Abercrombie & Fitch keten omschrijft zijn kledingaanbod als “sexy, casual body conscious clothing, designed for the modern collegiate lifestyle” en kreeg de bijnaam Abercrombie & Filth, vanwege een soft-pornografische catalogi, met foto’s van sterfotograaf Bruce Weber , waarop prachtige meisjes t-shirts showen met het opschrift “Who needs brains when you have these?“
De ‘look policy‘ van het bedrijf is onverbiddellijk. Elke werknemer krijgt deze 45 pagina’s lange bijbel bij zijn aanwerving toegestopt. Volgens Abercrombie moeten werknemers een “natuurlijke, klassieke, Amerikaanse stijl” uitstralen, krijgen ze instructie voor hun haardracht (gewassen en natuurlijk) en wordt ook de lengte van de nagels (een millimeter langer dan het uiteinde van je vinger) bepaald. Hoewel hen niet langer kan worden verplicht om A&F-kledij te kopen, mag andere kledij onder geen beding veel verschillen van het origineel.
“We begrijpen dat de show is bedoeld als entertainment, maar denken dat de connectie tussen hem en ons merk onaangenaam kan zijn voor veel van onze fans,” zo is te lezen op de website van Abercrombie & Fitch. Via
Verder lezen over Merken
Events03.10.2024
Decathlon kijkt terug op succesvolle editie Premier Padel Rotterdam
Online22.07.2024
Wie sprint naar de finish? De strijd tussen ‘TOUR DE FRANCE’ en ‘TOUR DE X’
Nieuws01.04.2024
1 april 2024: dit zijn de leukste inhakers en grappen
Marketing14.03.2024
Bij House of Treats staat de samenwerking met de doelgroep centraal
Marketing14.12.2023
ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam
aan Kalverstraat/RokinLifestyle16.10.2023
Je ziet ze vaak boven een broek uit: dit is Muchachomalo
Marketing28.04.2023
Bol blijft sterkste retailmerk, Hema keldert en Jumbo verliest ook
Feestende bouwvakkers in Qatar deden Jumbo geen goedOnline01.04.2023