De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Volgens Philips heeft de campagne ‘Obsessed With Sound‘, gericht op de UK, 21 miljoen mensen bereikt in slechts een maand tijd. Het idee achter de campagne, met Liam Gallagher (Oasis) als ‘sound hero’, was om de lancering te promoten van een Philips iPod en iPhone dock serie Philips Fidelio. En tevens een community rondom Philips Sound op te bouwen.
De geïntegreerde campagne, ondersteund door een advertentiecamapgane van 1 miljoen pond, heeft meer dan 20 miljoen mensen bereikt in 4 weken tijd. Daarbij is gebruik gemaakt van social media, TV, online advertising, outdoor en PR.
Hierdoor hebben ze nu meer dan 17.000 likes op Facebook, een community die ze als een investering voor op de lange termijn. Eva Barrett, marketing communicatie director bij Phillips, tegenover NMA: “Phillips audio has been quiet in the UK, so it was all about launching the new products and getting consumers to consider us in the audio space.“
“In termen van ROI was Amazon erg effectief voor ons, in het bijzonder het gebruik van de ‘deal of the day service’ omwille het bereik daarvan in de UK. Dat is vervolgens gecombineerd met social media omdat we een lange termijn relatie op willen bouwen zodat we dit platform in de toekomst kunnen gebruiken om nieuwe producten uit te rollen.“
Verder lezen over Campagne
Entertainment04.06.2024
Of je die jackpot nou wint of niet: wees een Winner Man
Online22.02.2024
Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af
Waarom hanteert Rutgers geen gezond tweesporenbeleid in relatie tot sexting?Video19.02.2024
Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal
Marketing13.02.2024
Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge
'De enige roos die nooit verwelkt’Online27.03.2023
Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april
voor een toekomst zonder dementieGaming22.03.2023
Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23
Alle spelers kunnen de actie supportenMedia22.03.2023
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play
"Voor elk merk het juiste speelveld"Marketing16.02.2023
ChatGPT door KLM gebruikt in Valentijnsdagcampagne
resultaten zijn positiefVerder lezen over Philips
Technology06.09.2024
Philips TV viert 20 jaar Ambilight
Gadgets05.09.2024
Een nieuwe versie van de Philips Hue Play HDMI-sync box
Gadgets10.07.2024
Probleem Philips Hue-lampen: branden ongewenst op volle kracht
Gadgets19.06.2024
Nieuwe Philips Hue Twilight-lamp: voor niets gaat de zon op
Technology29.05.2024
5 redenen om juist nu een Ambilight TV te kopen
Technology10.05.2024
Review: De Philips OLED808 Ambilight TV geeft je een meer meeslepende ervaring
Entertainment22.02.2024
De OLED+959 is het nieuwe vlaggenschip van Philips TV
Met een helderheid van 3.000 nits, Ambilight Plus en meer!Gadgets09.01.2024