Een van de grootste weblogs ter wereld TechCrunch heeft een nieuw design. Geheel in stijl van oprichter Mike Arrington schreef Dave Feldman een artikel over de totstandkoming van het Design. Een titel als “Redesign TechCrunch: We Picked This Logo Just to Piss You Off” doet het altijd goed voor de kijk leescijfers, verder niet, want het logo past de techies van TC als geen ander.
Met grote koppen, headlines als artikel (op de homepage) en foto’s is gekozen voor een simpele lay-out met twee kolommen. Een stijl die we overal voorbij zien komen, je mag er van vinden wat je vindt. Zelf struggle ik met redesign van onze blogs. Na ruim twee jaar moeten DC en daarna de andere sites op de schop. En inmiddels zijn ook bij ons de ontwerpen met die twee kolommen voorbij gekomen. De marge zit hem inderdaad in lettertype, koppen en foto’s. Aardigheidjes zoals het social-media-blokje wat open gaat met een mouse-over op TC zijn leuk bedacht door een designer maar vragen een extra handeling van de gebruiker. Daarom is de houdbaarheid van zo’n dingetje is zeer beperkt.
Toch ben ik benieuwd wat iedereen van het nieuwe TC design vindt. Voor mij is het fris, zeker niet raw zoals de ontwerper ons wil laten geloven, spelen ze met het logo (love it) en krabben ze zich net als alle blogs in de wereld achter de oren wat je moet met die social media plugins. Verder valt het Facebook commenting systeem volledig buiten het design en dat is jammer. Wie schiet ?