comScore heeft vandaag bekend gemaakt dat JIC STIR een Letter of Intent heeft getekend voor een 3,5 jarig contract met comScore en Intomarkt GfK, voor het leveren van de internet bereiksmeting in Nederland. De eerste data zal begin 2012 beschikbaar zijn voor de Nederlandse markt. Het nieuwe internet bereiksonderzoek is gebaseerd op een combinatie van website data en data uit een opt-in panel van meer dan 25.000 Nederlandse internetgebruikers voor accurate metingen van het digitale publiek. Daarnaast kenmerkt het nieuwe STIR onderzoek zich door snellere en frequentere rapportages en tools voor het meten van campagne-effectiviteit.
“comScore en Intomart GfK hebben een sterk en innovatief voorstel uitgebracht dat volledig aansluit bij de ambities die wij als JIC STIR hebben geformuleerd. Daarnaast is de flexibiliteit van comScore en Intomart GfK om een gezamenlijk voorstel in te dienen zeer succesvol gebleken,” aldus Frans Kok, Managing Director van JIC STIR. “Alle bloedgroepen van de JIC (VINEX, BVA en PMA) staan vierkant achter een methodologische benadering die panel- en website data combineert voor een accuratere bereiksmeting. We zijn ervan overtuigd dat het een voorbeeld zal zijn voor andere landen. Verbeteringen in het STIR onderzoek, zoals een uitgebreider panel en wekelijkse rapportages, zullen de waarde van het onderzoek voor mediaplanners en adverteerders substantieel verhogen.“