Een Digital Marketeer, ondernemer met een passie voor alles dat (gemotoriseerd) snel gaat.
Vanochtend werd twitterend Nederland verrast met een leuke campagne die de herlancering van Recensiekoning.nl tot een groot succes moest maken. Door middel van retweets met de “countdown” getallen van dat moment werd de feitelijke lancering mogelijk. Telkens als 200 mensen de retweet hadden geplaatst begon het volgende getal tot de nieuwe site zichtbaar was bij 1000 retweets….
Een gaaf idee waarvan de executie door overmatig succes bijna uitliep op drama.
Er is weken gewerkt aan de herlancering van de site met, naar eigen zeggen, vele 12 urige werkdagen. Maar voor dit succes was men bij de hostingpartij van recensiekoning blijkbaar minder voorbereid 😉 Ondanks veel voorbereidende gesprekken met de hoster en andere betrokken partijen ging het fout. Al halverwege de countdown kon de site het aantal bezoekers niet aan en moest men hals over kop de site verplaatsen naar andere servers etc..
Mocht je dus bij je bezoek, vandaag of morgen, wat traagheid constateren of werken sommige details nog niet naar behoren? Dat klopt maar er wordt aan gewerkt! Er is mij verzekerd dat deze problemen binnen korte tijd zullen worden verholpen en er weer naar hartelust kan worden genoten van de recensies van recensiekoning.
1 ding staat vast. Als je de nr. 1 positie inneemt op twitter als trending onderwerp in NL. En er 30 bezoeken per seconde (minimaal 2 uur lang) op je site voorbij komen, weet je dat de campagne een succes is. Hiermee kunnen de makers van recensiekoning vast met een traan en een lach terugkijken op deze dag..
Van ons krijgt de lanceringscampagne en daaropvolgende crash maar ook zeker de wederopstanding van recensiekoning 2.0 in iedergeval vijf sterren.
Update: De redactie van Recensiekoning heeft een filmpje gemaakt van de lancering met een mooi sfeerbeeld van de dag.
Verder lezen over Campagne
Entertainment04.06.2024
Of je die jackpot nou wint of niet: wees een Winner Man
Online22.02.2024
Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af
Waarom hanteert Rutgers geen gezond tweesporenbeleid in relatie tot sexting?Video19.02.2024
Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal
Marketing13.02.2024
Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge
'De enige roos die nooit verwelkt’Online27.03.2023
Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april
voor een toekomst zonder dementieGaming22.03.2023
Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23
Alle spelers kunnen de actie supportenMedia22.03.2023
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play
"Voor elk merk het juiste speelveld"Marketing16.02.2023