De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Gisteren lanceerde Nike ‘The Chosen’; een spectaculaire ‘Just Do It’-campagne bestaande uit een film met onder andere skateboardlegende Paul Rodriguez en Olympisch snowboarder Danny Kass. Tevens roept Nike action sporters op om mee te doen aan de bijbehorende videowedstrijd waarbij de winnaar (the chosen one) de kans krijgt om een jaar lang als een Nike Pro-atleet te leven.
“The Chosen is de allereerste ‘Just Do It’-campagne in de snelgroeiende Nike Action Sports-categorie. Nike lanceert de wereldwijde campagne via Facebook. Geïnspireerd door live rockconcerten, is de film in het donker opgenomen.” Een jaar lang volgt Nike haar sporters en filmt op ‘s werelds beste action spots, waaronder Bali, Hawaii, Aspen en New York. Alle 23 Nike Action Sports-atleten zijn te zien in de 90 seconden durende film. Hiermee presenteert Nike haar Action Sports-team, center stage, vol in de spotlights. ‘The Chosen’ staat voor de nieuwe ‘Just Do It’-generatie, waarbij het stokje wordt overgedragen aan de volgende lichting sporthelden.
‘The Chosen’-videowedstrijd is voor amateurskaters, -surfers, -BMX riders, -snowboarders en -skiërs die kans willen maken op een once in a lifetime ervaring. De winnaar reist een jaar lang mee met het Nike Action Sports team en ontvangt de full treatment als een echte Nike Pro-atleet. Op Facebook moeten deelnemers een filmpje van zijn of haar crew inleveren. ‘The Chosen’-winnaar wordt bepaald door het aantal stemmen en beoordeeld door Nike.
Verder lezen over Nike
Technology05.07.2024
Zelfs schoenen ontkomen niet aan het grootste nadeel aan tech
Online16.04.2024
Nike komt met een 404 Error-schoen voor nerds
Gadgets06.02.2024
Sneakerheads hebben een groot probleem: sneakers ontbinden
Metaverse16.11.2022
Nike gelooft in NFT’s: lanceert NFT-markplaats .Swoosh
Nieuws15.06.2022
Nike en Adidas ruziën om apps en verstelbare sneakers
Metaverse09.02.2022
Het metaverse: waarom zou je digitale kleding kopen?
Metaverse20.01.2022
Wat er nu al gebeurt in het Metaverse
Nike, Disney, Walmart: wie volgt?Gadgets17.01.2022