De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Thank life for… Dat is het thema van de campagne van Fight cancer, het jonge actielabel van KWF Kankerbestrijding, dat eerder deze week van start is gegaan. Fight cancer roept op om via de website en de mobiele app mooie levensmomenten te delen en te verspreiden via verschillende social media kanalen.
Iedereen die de strijd tegen kanker steunt, kan de zin ‘Thank life for…‘ op geheel eigen wijze afmaken in combinatie met een toepasselijke foto. Met de verzamelde beelden en teksten maakt de band Chef’Special (3FM Serious Talent) een track en videoclip waarvan de inhoud en vorm uiteindelijk door vele mensen samen is gecomponeerd. De opbrengsten van dit nummer gaan in z’n geheel naar Fight cancer.
Het doel van de campagne is om op een positieve wijze aandacht te vragen voor kankerbestrijding. Met de actie hoopt Fight cancer een enorme online gallery van geluk en positiviteit te creëren, die dient als inspiratie voor Chef’Special. Het uiteindelijke resultaat zijn een track en een bijhorende video, die letterlijk door vele mensen samen zijn gecomponeerd. “Kanker is een veel voorkomende ziekte waar iedereen wel eens mee te maken heeft gehad. We vinden het iets heel moois om samen met zoveel verschillende mensen een track te maken om zo met z’n allen de strijd tegen kanker aan te gaan en het leven te omarmen!” aldus Joshua Nolet van Chef’Special.
“Door gebruik te maken van crowdsourcing voor de content van het nummer en de videoclip, betrekken we mensen heel actief bij onze boodschap. Iedereen kan mee componeren aan de song en video, waarmee we beogen een beweging op gang te brengen. Oftewel een groot aantal mensen dat meevecht in de strijd tegen kanker. Daarnaast past het helemaal in nieuwe vorm van collecteren. Door mee te doen, doneer je dus eigenlijk een bepaald bedrag, alleen is het verpakt in de vorm van betrokkenheid.” aldus Anne-Marije Haijtink, Manager van Fight cancer.
In februari voerde Fight cancer een campagne waarbij mensen views op Youtube konden doneren. Het was een onderdeel van een weddenschap met SBS6, die had beloofd een speciale commercial gratis uit te zenden bij 100.000 views op Youtube. Dat project overtrof alle verwachtingen.
Verder lezen over Crowdsourcing
Mobile15.09.2016
Chinees techbedrijf laat gebruikers zelf nieuwe gadgets ontwerpen
Chinese maker ZTE gebruikt crowdsourcing voor innovatieOnline29.04.2015
Tip voor de overheid: gebruik de crowd
Online30.10.2014
Crowdsuing: Het volk vs de banken
Online13.01.2014
Crowdsourced vlees van de koe: ‘Crowd butching’
Marketing23.12.2013
Fiverr: 100 Nederlandse Facebook-likes voor minder dan 3 euro 65
Social Media18.10.2013
Transavia bedankt Facebook fans met eerste crowdsourced fanflight
Social Media10.07.2013
‘The golden ticket’ voor studenten: ING #Jumpstart
Online12.06.2013
OpenStreetMap gebruikt crowdsourcing in interactieve graphics
Verder lezen over Goede doel
Media25.12.2023
3FM Serious Request haalt vele miljoenen op voor Stichting ALS Nederland
Media06.12.2023
Je kan nu weer een plaat aanvragen voor 3FM Serious Request
ALS-ambassadeur René Froger vraagt eerste plaat aanOnline27.03.2023
Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april
voor een toekomst zonder dementieOnline20.11.2022
World Children’s Day: waarom sommige gebouwen vandaag blauw kleuren
Advertising08.04.2022
Sea Shepherd toont ‘Catch Of The Day 2050’
Nieuws09.12.2021
Naar de andere kant van de Atlantische Oceaan in een roeiboot
One For The Sea zet zich in voor het behoud van zeebosNieuws02.12.2021
Ruim 4.000 kinderen op wachtlijst voor Sinterklaascadeau
Nationaal Fonds Kinderhulp luidt de noodklokMedia21.09.2021
Muziek helpt Alzheimerpatiënten herinneren
en een unieke Wasgij puzzel beschikbaar op bol.comVerder lezen over KWF
Nieuws24.03.2022
Collectebus wordt QR-code
KWF stuurt de analoge collectebus met pensioenOnline08.10.2020
Youtubers en KWF samen in actie tegen schelden met het k-woord #tegenKK
Mobile10.08.2020
Veilig genieten van de zon met KWF Zonadvies
Automotive02.07.2018
Een lichtgevende Abarth ‘Scorpion Skin’ voor het KWF
Online14.11.2014
Bankje uit The Fault in our Stars middelpunt in ‘Fight Cancer’ actie
Online12.11.2013
KWF presenteert internationaal Dream Team
Social Media19.11.2012
Don Diablo en Jan Kooijman op Facebook in actie voor KWF
Mobile17.08.2008