De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
De STIR heeft zojuist via een persbericht de uitkomsten van de Internet Marktmonitor 2010 gepubliceerd.
De Internet Marktmonitor is een panelonderzoek van STIR dat onder 1.000 personen het surfgedrag op alle websites registreert. Dit in tegenstelling tot de Webmeter (n=10.000), dat alleen het surfgedrag op de STIR-aangesloten websites vastlegt. In de top 10 is niet veel veranderd ten opzichte van een jaar geleden. Zeven van de tien sites staan op dezelfde plaats. Facebook steeg bijna 30 plaatsen en heeft zich als nieuwkomer in de top 10 genesteld tussen reuzen als Hyves, Marktplaats en Hotmail.
Opvallend is ook de stijging van de ‘website’ addthis.com. Het schiet vanaf een 205e positie in 2009 naar nummer 16 in 2010. Het geeft de populariteit van social media aan. Via de addthis kun je zogeheten sharebuttons plaatsen op je facebookpagina, twitteraccount of webblog.
Veel websites genereren slechts een beperkt bereik. Per maand hebben circa 1.300 websites een gemiddeld bereik van meer dan 1% en alleen de top 70 websites hebben een bereik van meer dan 10%.
De top 50 op basis van gemiddeld maandbereik is opgenomen in bijgaande tabel.
De hele Internet Marktmonitor meet gemiddeld 25 miljard pageviews per maand, waarvan 27% behoort tot de STIR-websites. Voor de top 10 geldt een aandeel van 57%. Dit hoge aandeel wordt vooral veroorzaakt door Hyves en Marktplaats die ten opzichte van hun bereik een zeer hoog aantal pageviews genereren.
Bron : Internet Marktmonitor STIR 2010
Verder lezen over Stir
Advertising04.06.2013
comScore breidt Audience Measurement in Nederland uit
Online21.03.2012
JIC STIR : Surfvolume in 2011 met 18% gegroeid
Online01.07.2011
STIR in zee met comScore en Intomart GfK voor nieuw bereiksonderzoek
Online07.09.2010
Nederlanders zijn langer online
Online21.02.2010
STIR Internet Marktmonitor 2009
Online13.07.2009
Nieuwe Directie voor JIC STIR
Online17.05.2009
STIR wordt JIC STIR
Online06.04.2009