Online17.03.2011

STIR publiceert Internet Marktmonitor 2010


stir-publiceert-internet-marktmonitor-20.jpg
stir-publiceert-internet-marktmonitor-20.jpg

De STIR heeft zojuist via een persbericht de uitkomsten van de Internet Marktmonitor 2010 gepubliceerd.

De Internet Marktmonitor is een panelonderzoek van STIR dat onder 1.000 personen het surfgedrag op alle websites registreert. Dit in tegenstelling tot de Webmeter (n=10.000), dat alleen het surfgedrag op de STIR-aangesloten websites vastlegt. In de top 10 is niet veel veranderd ten opzichte van een jaar geleden. Zeven van de tien sites staan op dezelfde plaats. Facebook steeg bijna 30 plaatsen en heeft zich als nieuwkomer in de top 10 genesteld tussen reuzen als Hyves, Marktplaats en Hotmail.

Opvallend is ook de stijging van de ‘website’ addthis.com. Het schiet vanaf een 205e positie in 2009 naar nummer 16 in 2010. Het geeft de populariteit van social media aan. Via de addthis kun je zogeheten sharebuttons plaatsen op je facebookpagina, twitteraccount of webblog.

Veel websites genereren slechts een beperkt bereik. Per maand hebben circa 1.300 websites een gemiddeld bereik van meer dan 1% en alleen de top 70 websites hebben een bereik van meer dan 10%.

De top 50 op basis van gemiddeld maandbereik is opgenomen in bijgaande tabel.


De hele Internet Marktmonitor meet gemiddeld 25 miljard pageviews per maand, waarvan 27% behoort tot de STIR-websites. Voor de top 10 geldt een aandeel van 57%. Dit hoge aandeel wordt vooral veroorzaakt door Hyves en Marktplaats die ten opzichte van hun bereik een zeer hoog aantal pageviews genereren.

Bron : Internet Marktmonitor STIR 2010

...

Verder lezen over Stir

comScore breidt Audience Measurement in Nederland uit

comScore maakt vandaag bekend dat het een volledig pakket analyseservices voor publieksmetingen en advertentieanalyses in Nederland op de markt wil brengen. Deze aankondiging volgt op de succesvolle lancering van het com...

Advertising04.06.2013

comScore breidt Audience Measurement in Nederland uit

JIC STIR : Surfvolume in 2011 met 18% gegroeid

JIC STIR heeft vandaag nieuwe cijfers bekend gemaakt over het gebruik van internet in Nederland. In 2011 groeide het gebruik van internet met 18%. Een klein deel van deze groei wordt veroorzaakt door de toename van het a...

Online21.03.2012

JIC STIR : Surfvolume in 2011 met 18% gegroeid

STIR in zee met comScore en Intomart GfK voor nieuw bereiksonderzoek

JIC STIR heeft na wat zij zelf omschrijven als een intensieve tenderperiode van bijna anderhalf jaar, een Letter of Intent getekend met het consortium bestaande uit comScore en Intomart GfK voor de opzet en uitvoering va...

Online01.07.2011

STIR in zee met comScore en Intomart GfK voor nieuw bereiksonderzoek

Nederlanders zijn langer online

Vandaag zijn nieuwe cijfers over de internetconsumptie in Nederland bekendgemaakt. Daaruit blijkt dat de surfpopulatie in de eerste helft van 2010 is gestegen tot 86% tegenover 83% in 2009. Verder is de gemiddelde surft...

Online07.09.2010

Nederlanders zijn langer online

STIR Internet Marktmonitor 2009

STIR heeft de uitkomsten van de Internet Marktmonitor 2009 op haar website gezet. De Internet Marktmonitor is een panelonderzoek van STIR dat onder 1.000 personen het surfgedrag op alle websites registreert. Dit in te...

Online21.02.2010

STIR Internet Marktmonitor 2009

Nieuwe Directie voor JIC STIR

Het bestuur van JIC STIR heeft Frans Kok benoemd tot directeur. Frans Kok is in het verleden onder meer werkzaam geweest bij Intomart GfK en is sinds 1 juni als onafhankelijk adviseur werkzaam in de mediabranche.Na de vo...

Online13.07.2009

Nieuwe Directie voor JIC STIR

STIR wordt JIC STIR

Op vrijdag 15 mei is het STIR internetbereiksonderzoek officieel ondergebracht in een Joint Industry Committee (JIC). Dat wil zeggen dat het onderzoek vanaf nu wordt uitgevoerd onder de verantwoordelijkheid van de exploi...

Online17.05.2009

STIR wordt JIC STIR

STIR en NOM publiceren gecombineerd bereik

De Stichting Internetreclame (STIR) en het Nationaal Onderzoek Multimedia (NOMmedia) publiceren binnenkort hun eerste databestand met daarin het gecombineerde bereik van print en online. Daarmee is een langgekoesterde we...

Online06.04.2009

STIR en NOM publiceren gecombineerd bereik