Met bijna 180 miljoen bekeken video’s is Uitzending Gemist ook in 2010 flink gegroeid. Ten opzichte van 2009, toen er in totaal 148 miljoen video’s werden opgevraagd, is dat een stijging van 19%. Het absolute record van bekeken video’s werd al in januari gevestigd, in die maand werden 18 miljoen video’s bekeken. Dat kwam met name door de populariteit van Wie is de Mol. Andere populaire programma’s op Uitzending Gemist waren in 2010 onder andere SpangaS, ONM en Flikken Maastricht.
Via mobiel werden meer dan 18 miljoen video’s bekeken. Daarmee wordt inmiddels 10% van alle programma’s via mobiel opgevraagd. Ook is de website per maand door gemiddeld 2,8 miljoen unieke bezoekers bezocht. Daarmee is het aantal maandelijkse bezoekers van Uitzending Gemist met 36% gestegen ten opzichte van 2009.
Opvallend is de stijging van het aantal unieke bezoekers in het laatste kwartaal. Onder andere dankzij de lancering van http://beta.uitzendinggemist.nl werd de website in deze periode per maand door 3,5 ruim miljoen unieke bezoekers gebruikt. Inmiddels weten elke maand ongeveer 1,3 miljoen unieke bezoekers de weg naar de nieuwe versie van Uitzending Gemist te vinden.
Ten opzichte van 2009 is het gebruik van Uitzending Gemist voor mobiel spectaculair gegroeid. In totaal werden meer dan 18 miljoen video’s opgevraagd. In 2009 werden 2,7 miljoen video’s via mobiel bekeken. De applicatie voor de iPhone en iPod Touch neemt met ongeveer 17 miljoen video’s het merendeel van het mobiele bereik voor haar rekening. Via de mobiele website werden bijna 1 miljoen video’s opgevraagd.