De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
E-commerce slaagt erin om steeds meer consumenten aan te trekken, maar dat betekent niet dat de gebruiker onverdeeld gelukkig is met de dienstverlening. Zo blijkt uit een Amerikaans onderzoek van ForeSee Results. Daarbij wordt opgemerkt dat vooral de prijzenpolitiek van de online retailers voor ongenoegen zorgt bij de consument.
BizReport.com merkt dan ook op dat online retailers een transparante prijzenpolitiek moeten garanderen: “Online platformen zoals Amazon, QVC en LLBean haalden in het jongste onderzoek de hoogste tevredenheidsscore. Deze online retailers haalden een tevredenheidsscore van 82 procent. Het grootste gedeelte van de online retailers krijgt een score van 78 procent. Dat is echter wel 1 procent minder dan het jaar hiervoor. Vooral de gehanteerde prijzenpolitiek veroorzaakt bij vele consumenten ongenoegen.“
Dat heeft volgens BizReport vooral te maken met de dynamische prijzenpolitiek die een aantal online retailers hanteren. Bij een dynamisch prijsbeleid worden de online aankopen van de consument door de retailer gevolgd, waarbij de prijzen worden aangepast in de richting van het bedrag dat de consument volgens de verkoper wellicht bereid zal zijn om te betalen. “De consument is zich steeds meer bewust van die dynamische prijzenpolitiek en heeft daar duidelijk een afkeer van. Online retailers moeten dan ook een eerlijke en transparante prijzenpolitiek hanteren, zoals dat ook het geval is bij hun offline tegenhangers.” Via
Verder lezen over E-Commerce
Online31.10.2024
Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!
Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshopsOnline23.09.2024
Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat
Online04.09.2024
Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen
Online01.07.2024
Albert Heijn opent een nieuw gemechaniseerd Home Shop Center
en zet in op verdere groei e-commerceOnline27.06.2024
Catawiki komt met een ‘nu kopen’ functie
Daarmee skip je de veilingOnline17.06.2024
5 x waarom een goede verpakking telt bij webshops
Events30.05.2024
Een nieuwe editie van het Sprints & Sneakers Festival
A New Definition of GrowthOnline11.03.2024
Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden
Verder lezen over Online Shop
Online31.10.2024
Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!
Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshopsTechnology08.10.2024
Is de kassaloze supermarkt mislukt?
Online07.10.2024
Heb je een webwinkel, let dan goed op hoe je knoppen heten
Online24.09.2024
Dit is het verschil tussen Riverty en Klarna
Online23.09.2024
Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat
Online05.09.2024
Bol verhoogt de prijs van zijn Select-abonnement
Online04.09.2024
Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen
Online30.07.2024