Recent onderzoek toont aan dat bijna vier van de tien gebruikers (38%) gefrustreerd is over de beschikbare apps van hun favoriete merken. Bijna 70% is van mening dat als een app geen toegevoegde waarde heeft of slecht werkt, dit direct bijdraagt aan een negatief gevoel over het merk.
76% van de gebruikers is er wel van overtuigd dat brands mobile apps moeten ontwikkelen. Maar de verwachtingen zijn hoog gespannen, 73% verwacht dat de brand app beter werkt dan de website.
66% dowload app door positief review of aanbeveling
Reviews en aanbevelingen zijn de grootste drivers om een app te downloaden; 66% van de mensen download een app op aanraden van een ander, het merk speelt daarbij een minder belangrijke rol. Slechts voor 18% van de gebruikers is de merknaam belangrijk bij de beslissing een app wel of niet te downloaden. De gebruiksvriendelijkheid en de ervaring zijn belangrijker dan de merknaam.
32% vertelt slechte app ervaring door
Als je app niet aan de verwachtingen voldoet, levert dat je flink wat negatieve publiciteit op: 32% vertelt andere mensen over een slechte ervaring met een app. 13% geeft ook aan niet opnieuw een andere app van een merk te downloaden, als ze problemen hadden met een eerdere app van het bedrijf.
Maar als je app wel aan de verwachtingen voldoet, dan levert je dat enorm veel goede promotie op; 57% van de gebruikers promoot een app wanneer zij een positieve ervaring hebben.
Verder lezen over App
Online21.11.2024
Innovatie in herinneringen: Fotoboeken van byPaper met Augmented Reality
Online20.11.2024
Shazam heeft al 100 miljard nummers voor ons opgezocht
Gaming18.11.2024
Zo speel je Pokémon TCG Pocket in Nederland op je telefoon
Startups11.11.2024
ChatLicense wint Global Impact Challenge van Singularity University en SYNC Ithra
Mobile30.08.2024
Telegram in de problemen: dit is er allemaal gaande
Online15.08.2024
Sonos gaat na dramatische app-update misschien terug naar de oude app
Gadgets15.08.2024
Summergadgets giftguide: de leukste gadgets voor de zomer
Mobile15.08.2024
Apple buigt voor de EU-regels: Spotify mag aanbiedingen tonen
Verder lezen over App Store
Mobile15.08.2024
Apple buigt voor de EU-regels: Spotify mag aanbiedingen tonen
Mobile09.08.2024
Apple heeft nieuwe App Store-regels en appstudio’s zijn boos
Cybercrime15.05.2024
App Store onderschept meer dan 7 miljard dollar aan mogelijk frauduleuze transacties
En dat in slechts 4 jaar tijdGaming07.03.2024
Apple gooit Fortnite-maker toch weer uit de App Store
En de EU wil weten waaromMobile26.01.2024
Je kunt straks apps sideloaden op je iPhone: dit betekent het
Online24.01.2024
Spotify biedt geen luisterboeken: waarom dat gaat veranderen
Mobile04.12.2023
Dit zijn de beste apps uit 2023 volgens Apple’s App Store
Online06.07.2023
Apple-fan? Je kunt Spotify straks niet meer betalen
Verder lezen over iPhone
Mobile06.11.2024
iPhone krijgt een oplaadfunctie die we op alle toestellen willen
Lifestyle31.10.2024
Refurbished iPhones: slimme keuze voor 2024
Mobile29.10.2024
Apple Intelligence komt ook naar jouw iPhone
Gadgets21.10.2024
Apple laat je je gehoor testen met je oordopjes
Mobile17.10.2024
Bedrijven zien er professioneler uit op je iPhone
Mobile09.10.2024
Zo ziet een transparante iPhone 16 eruit
Mobile04.10.2024
De eerste update van iOS 18 is uit: dit is wat 18.0.1 doet
Mobile02.10.2024