De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
In de markt voor vergelijkingssites is volgens Beslist.nl het startschot gegeven voor een prijzenoorlog. De prijsvergelijker heeft aangekondigd nog deze maand de tarieven voor webwinkels met eenderde te verlagen. De strijd om de consument lijkt daarmee definitief losgebarsten.
Beslist.nl, met zo’n 2,5 miljoen unieke bezoekers per maand de tweede speler in de branche achter marktleider Kieskeurig, verlaagt het instaptarief voor de cost per click van 15 cent naar 10 cent. Volgens directeur Kees Verpalen een reactie op ‘signalen uit de markt’. “De marges van veel webwinkels zijn zwaar onder druk komen te staan als gevolg van de prijsverhogingen in de cost per click die de afgelopen tijd door onze concurrent zijn doorgevoerd“, aldus Verpalen.
Hij doelt daarmee op de prijswijziging die Kieskeurig (het is nog even wachten op een reactie van Kieskeurig) eerder dit jaar doorvoerde. “Het zijn vooral de kleinere webwinkels die hiervan de dupe zijn. Die hebben vaak niet de kennis en financiële middelen om de conversie verder te optimaliseren. Voor veel hen van loont het daardoor niet langer om in deze prijsvergelijker te worden opgenomen.“
Ook zet Beslist.nl een nieuw tariefsysteem in voor het advertentieblok, waarbij de hoogste bieder voortaan nog maar 1 eurocent meer betaalt dan het één na hoogste bod. Met deze veranderingen hoopt Beslist.nl nog meer webwinkels aan zich te binden, waardoor het aanbod – nu al 16 miljoen artikelen – verder wordt uitgebreid.
Daardoor kunnen ze zich naar eigen zeggen profileren als vergelijkingssite met de laagste prijsgarantie voor consumenten. Bij de website zijn op dit moment al 900 webwinkels aangesloten, variërend van kleine éénpitters tot bekende namen als Bol.com, Wehkamp, Otto en Neckerman. Volgens de laatste laatste STIR-cijfers bereikt Beslist.nl inmiddels 11,9% van de Nederlandse internetpopulatie.
Verder lezen over Vergelijkingssite
Online27.10.2017
Boekingssites onderzocht op transparantie door Britse waakhond
Trivago, Booking.com en anderen onder de loepOnline25.10.2017
Huizensite stelt verborgen kosten verhuurplatformen aan de kaak
sponsored storyAutomotive17.03.2015
50% van de jaarpremie gaat naar de vergelijkingssites
Online16.08.2013
Nederlandse vrouwen zijn dol op vergelijkingssites
Online31.10.2012
Veiling voor verzekeringen van consumenten
Online09.07.2011
Vergelijkingssites verslaan Google Shopping op alle fronten
Online15.01.2010
Sanoma Digital koopt energieprijzen.nl
Marketing05.10.2009