Online23.10.2010

Prijzenoorlog tussen vergelijkingssites losgebarsten?


prijzenoorlog-tussen-vergelijkingssites-.jpg
prijzenoorlog-tussen-vergelijkingssites-.jpg

In de markt voor vergelijkingssites is volgens Beslist.nl het startschot gegeven voor een prijzenoorlog. De prijsvergelijker heeft aangekondigd nog deze maand de tarieven voor webwinkels met eenderde te verlagen. De strijd om de consument lijkt daarmee definitief losgebarsten.

Beslist.nl, met zo’n 2,5 miljoen unieke bezoekers per maand de tweede speler in de branche achter marktleider Kieskeurig, verlaagt het instaptarief voor de cost per click van 15 cent naar 10 cent. Volgens directeur Kees Verpalen een reactie op ‘signalen uit de markt’. “De marges van veel webwinkels zijn zwaar onder druk komen te staan als gevolg van de prijsverhogingen in de cost per click die de afgelopen tijd door onze concurrent zijn doorgevoerd“, aldus Verpalen.

Hij doelt daarmee op de prijswijziging die Kieskeurig (het is nog even wachten op een reactie van Kieskeurig) eerder dit jaar doorvoerde. “Het zijn vooral de kleinere webwinkels die hiervan de dupe zijn. Die hebben vaak niet de kennis en financiële middelen om de conversie verder te optimaliseren. Voor veel hen van loont het daardoor niet langer om in deze prijsvergelijker te worden opgenomen.

Ook zet Beslist.nl een nieuw tariefsysteem in voor het advertentieblok, waarbij de hoogste bieder voortaan nog maar 1 eurocent meer betaalt dan het één na hoogste bod. Met deze veranderingen hoopt Beslist.nl nog meer webwinkels aan zich te binden, waardoor het aanbod – nu al 16 miljoen artikelen – verder wordt uitgebreid.

Daardoor kunnen ze zich naar eigen zeggen profileren als vergelijkingssite met de laagste prijsgarantie voor consumenten. Bij de website zijn op dit moment al 900 webwinkels aangesloten, variërend van kleine éénpitters tot bekende namen als Bol.com, Wehkamp, Otto en Neckerman. Volgens de laatste laatste STIR-cijfers bereikt Beslist.nl inmiddels 11,9% van de Nederlandse internetpopulatie.

...

Verder lezen over Vergelijkingssite

Boekingssites onderzocht op transparantie door Britse waakhond

De reclames laten er allemaal geen twijfel over bestaan: "als je bij ons bestelt krijg je zeker weten de laagste prijs!" Maar is dat wel zo? Zijn bekende boekingssites als Trivago, Expedia en Booking.com wel het goedkoop...

Online27.10.2017

Boekingssites onderzocht op transparantie door Britse waakhond

Trivago, Booking.com en anderen onder de loep
Huizensite stelt verborgen kosten verhuurplatformen aan de kaak

Het rommelt enorm achter de schermen in de verhuurmarkt voor vakantiehuizen. Die markt wordt gedomineerd door een aantal grote partijen zoals Airbnb, HomeAway en Belvilla. Het zijn bekende namen waar mensen doorgaans all...

Online25.10.2017

Huizensite stelt verborgen kosten verhuurplatformen aan de kaak

sponsored story
50% van de jaarpremie gaat naar de vergelijkingssites

Een verzekerde is gemiddeld 400 euro per jaar kwijt aan zijn of haar autoverzekering. De beloning die sommige vergelijkingssites hiervoor vragen, kan oplopen tot 200 euro. Het is dan ook niet zo vreemd dat ruim 80% van...

Automotive17.03.2015

50% van de jaarpremie gaat naar de vergelijkingssites

Nederlandse vrouwen zijn dol op vergelijkingssites

Van de Nederlandse internetgebruikers maakt 40% wel eens gebruik van een vergelijkingssite. Zo'n site brengt per categorie producten van verschillende aanbieders bij elkaar waardoor je een vergelijking kunt maken. Hoewel...

Online16.08.2013

Nederlandse vrouwen zijn dol op vergelijkingssites

Veiling voor verzekeringen van consumenten

Sinds kort is het mogelijk voor consumenten gratis hun verzekeringen te kunnen veilen. Dit is mogelijk via een nieuw platform waar je als bezoeker (anoniem en vrijblijvend) je lopende reis-, inboedel-, opstal- of autover...

Online31.10.2012

Veiling voor verzekeringen van consumenten

Vergelijkingssites verslaan Google Shopping op alle fronten

Traditionele vergelijkingssites, zoals Kieskeurig en Vergelijk.nl, verslaan de nieuwe concurrent Google Shopping nog op alle fronten. Uit een onderzoek naar ruim 1.200 online aanbiedingen, uitgevoerd door  BesteProduct....

Online09.07.2011

Vergelijkingssites verslaan Google Shopping op alle fronten

Sanoma Digital koopt energieprijzen.nl

Vandaag tekende Sanoma Digital, voorheen Ilse Media, de koopovereenkomst met adviesbureau Ecofys. De overname van de onafhankelijke vergelijkingssite is een aanvulling op andere vergelijkingssites van Sanoma zoals kieske...

Online15.01.2010

Sanoma Digital koopt energieprijzen.nl

Hotel internet marketing

Synovate heeft uitgezocht hoe men hotels vindt en hoe belangrijk bepaalde kenmerken van een hotel zijn voor de uiteindelijke keuze van een hotel. Het onderzoek is uit 2009 en hierbij zijn maar liefst 6300 mensen uit 10...

Marketing05.10.2009

Hotel internet marketing