De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Dagelijks worden er massaal persberichten uitgestuurd om nieuws wereldkundig te maken; deze berichten bestaan vaak alleen uit platte tekst. Vandaag introduceert PersPagina een alternatief persbericht dat relevante media combineert om in één keer een compleet verhaal te vertellen.
Een PersPagina bevat bijvoorbeeld relevante afbeeldingen, video’s en downloads voor een visuele ondersteuning van het bericht en kan er interactie plaatsvinden met behulp van chat-, poll- en reactiemogelijkheden. Hierdoor kunnen direct aanvullende vragen worden gesteld. Social media betrekken de buitenwereld bij het bericht en zorgen zo voor een levendig geheel. Dit wordt ook wel een ‘social media release‘ genoemd.
PersPagina is ontwikkeld aan de hand van feedback van drie PR bureaus; Coopr, Lammers van Toorenburg PR en Whizpr. Zij zijn dan ook de eersten die het platform in gebruik nemen. Tot eind 2010 zal PersPagina in Bèta fase worden doorontwikkeld zodat feedback van een breder publiek kan worden opgenomen. In deze fase zullen een beperkt aantal bedrijven worden toegelaten zodat het platform gecontroleerd kan groeien.
Medeoprichter Sébastien Willems in een reactie aan Dutchcowboys: “PersPagina is ontwikkeld voor ieder bedrijf dat zijn nieuws op een aansprekende manier aan journalisten en bloggers voor wil leggen, dus niet alleen voor bedrijven die puur online business doen. Bureaus betalen een jaarlijks bedrag voor het gebruik, maar er zijn ook accounts mogelijk voor afzonderlijke bedrijven.“
Op de vraag of ze ook Twitter en Facebook gaan gebruiken in het proces: “Twitter en Facebook betrekken wij in eerste instantie vooral op technisch gebied door gebruik te maken van hun API’s. We zijn zeker met deze platformen bezig en zullen hier steeds verder in gaan, zeker wanneer wij onze internationale versie (PressPage) zullen uitrollen.“
Verder lezen over PR 2.0
DC Business10.07.2020
Digital Marketing Summit: PR meets Marketing
Online21.04.2020
Een gouden tweede jeugd voor PR: Influencer-PR 2.0
Online21.03.2019
Waarom free publicity een goede basis is voor een contentstrategie
Media10.03.2014
Nederlander minste vertrouwen in sociale media
Startups08.02.2013
Startupscène zweert bij growth hacking
Media19.06.2011
Facebook PR op voet van oorlog met media
Media08.06.2011
Don’t mess with the US Army, don’t mess with YouTube!
Social Media19.05.2011