De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Morgen vindt in Amsterdam de iLounge ‘Big Brother, Big Sister & thé Law‘ plaats. Deze door de DDMA georganiseerde bijeenkomt richt zich op de laatste ontwikkelingen in het online verzamelen en verstrekken van persoonsgegevens, ofwel online privacy, een onderwerp dat de laatste maanden veel ter sprake is geweest.
Op deze middag komen een drietal sprekers aan het woord die elk een ander perspectief op de ontwikkelingen zullen laten zien. De voors- en tegens worden besproken door Jeroen Mirck en Natalie Smailou (Marktplaats). Natalie, Head of Strategy, Marketing & AdOperations Marktplaats, beantwoord 3 vragen en geeft daarmee alvast een kleine inzage in haar presentatie en haar mening over online en privacy.
Wat is de kern van jouw presentatie op de iLounge, waar gaat het over?
“Relevantie is key voor succesvol online adverteren. Relevantie kan op verschillende manieren worden bereikt. Dit komt uit informatie die je hebt van en over je klant. Marktplaats Media gebruikt verschillende bronnen voor interest based advertising (gegevens uit anonieme profielen, data vanuit Mijn Marktplaats en Acxiom data), waarbij waarborg van privacy centraal staat. Het verwerken van deze kennis in relevante boodschappen voor de klant belooft succesvolle campagnes.“
Wat is jouw grootste zorg met betrekking tot privacy en online?
“Vooropstaat dat Marktplaats handelt conform de wet bescherming privegegevens en altijd zo zorgvuldig mogelijk zal omgaan met de gegevens van haar gebruikers. Transparantie moet altijd centraal staan in de communicatie met je gebruiker. Het gedrag van onze bezoekers dat gebruikt wordt voor interest based advertising is vastgelegd in anonieme profielen. Uiteindelijk komen we hiermee tot advertentiecampagnes die relevant zijn voor de gebruiker.“
Wat is volgens jou de grootste kans met betrekking tot privacy en Behavioural Targeting?
“Interest based advertising onder meer via Behavioural Targeting op Marktplaats.nl is een advertentievorm waarbij de consument centraal staat. Hiermee kan een adverteerder een boodschap communiceren die naadloos aansluit bij de productinteresse en koopbehoefte van de Marktplaats-bezoeker. Onze gebruikers krijgen hierdoor een voor hen relevante boodschap te zien, terwijl waarborg van privacy centraal staat.“
Verder lezen over Marktplaats
Online29.04.2024
Marktplaats wordt weer een beetje meer eBay met Direct Kopen
Online06.12.2023
Jaaroverzicht Marktplaats: ook in 2023 scoort ‘gratis’ met 55,5 miljoen zoekopdrachten
Maar ook Vermeer & VanMoofOnline02.12.2023
Tweedehands speelgoed is steeds normaler voor Sint
Automotive17.11.2023
Tweedehands auto verkopen: Marktplaats vs. Autoscout
Spoiler alert: het gratis platform leverde meer opVacatures14.11.2023
Catawiki zoekt nieuwe LEGO-expert: maak van jouw LEGO-obsessie je nieuwe job
Gadgets14.03.2023
Zo kun je geld besparen als je een cadeautje moet kopen
Online28.02.2023
Derde partijen zijn erger dan pop-ups
Cybercrime03.02.2023
Succesvolle Limburgse aanpak tegen betaalfraude bij Marktplaats
Verder lezen over Privacy
Online24.04.2024
Dating-app Grindr aangeklaagd om delen HIV-status met anderen
Cybercrime15.04.2024
Bescherm jij je online identiteit wel genoeg?
Online18.03.2024
Digitaal mijmeren: Zullen AI’s op het internet op enig moment ontwaken?
Mogelijk ontwikkelen AI's een vorm van gedecentraliseerd interactiviteitsbewustzijnOnline15.02.2024
Je AI-geliefde is onbetrouwbaar: onveilig en uit op geld
Doe het veiligCybercrime05.02.2024
Consumenten bezuinigen op kosten, maar helaas ook op privacy en security
Online23.01.2024
Erotische datingsites: oplichting als premium verdienmodel
Waarom grijpt de Autoriteit Consument & Markt niet in?Nieuws15.01.2024
Dilan Yesilgoz grootste privacyschender van 2023
Demissionair minister krijgt de Big Brother Award; X en Meta ontvangen expertprijsAdvertising10.01.2024