Game-enthousiast, tech blogger en presentator. Was ooit rockster. Local celebrity in Limburg maar ziet graag veel van de wereld. Er zijn niet genoeg kattenGIFjes in de wereld.
Onderzoeksbureau Nielsen heeft het internetgebruik van een heel aantal Amerikaanse surfers in kaart gebracht. Wat blijkt? Bijna een kwartier van elk uur wordt doorgebracht met Social Media, blogging en alle andere vormen van je mening spuien, rap gevolgd door online games.
Let wel: dan hebben we het puur over web-based games, alle andere vormen van gaming werden in dit onderzoek niet meegenomen. Al die online jolijt wordt in totaal 6 minuten per uur gespeeld door de onderzochte internetgebruikers.
Het komt er op neer dat 10% van de online tijd op gaat aan games, hoewel je ook moet meenemen dat het online gaming juist ook een boost heeft gekregen door de opkomst van de social media. Althans, daar gaan we van uit: de details van het onderzoek worden helaas niet vrijgegeven, maar ik neem aan dat het spelen van Frontierville of Mafia Wars niet telt als social networking. Wel geeft het nogmaals aan dat de socials de toekomst hebben en dat dit de losse portalen voor games nog wel eens flink parten zou kunnen gaan spelen. [via]