De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Multiscope stopt per 31 december 2010 met het continu internet bereiksonderzoek Visiscan. Begin dit jaar is gekozen voor focus op de snel groeiende (internationale) activiteiten, panels en software. Deze strategische keuze geeft bovendien meer ruimte voor toekomstige innovaties met meer toegevoegde waarde en synergie met de kerndiensten.
Directeur John Kivit licht de keuze toe: “De markt voor internet bereiksonderzoek in Nederland is relatief klein. Om die reden dien je een dergelijke dienstverlening internationaal aan te bieden om schaalvoordelen te behalen. Daarnaast is de markt voor internet bereiksonderzoek in Nederland de afgelopen twee jaar gestabiliseerd terwijl onze panel en software activiteiten juist wel snel gegroeid zijn. We zien voor de lange termijn daar meer kansen en vinden het belangrijk meer ruimte te creëren voor innovatie.“
De huidige klanten zijn inmiddels op de hoogte gebracht. De dienstverlening voor de lopende contracten eindigt op 31 december 2010. Multiscope zal per klant proberen om delen van hun onderzoeksbehoefte in te vullen met andere diensten. De jaarranglijst van best bezochte websites zal in december van dit jaar voor de laatste keer verschijnen.
De afgelopen 10 jaar is Visiscan het onafhankelijke online benchmark onderzoek voor Nederlandse websites geweest. Het onderzoek brengt de naamsbekendheid, bereik en waardering van de top 1000 websites van Nederland in kaart. Klanten kunnen met de gehanteerde methodiek websites vergelijken volgens een onafhankelijke standaard. Multiscope Visiscan meet het bereik via een landelijk representatief panel en registreert van deze groep doorlopend het surfgedrag.
Verder lezen over Multiscope
Online07.02.2021
Thuiswerkplek: we hebben €400 miljoen uitgegeven aan kantoorproducten
Technology31.01.2021
Opmars van de e-bike lijkt niet meer te stoppen
Verwachting 1.2 miljoen nieuwe e-bikes dit jaarGadgets06.01.2021
Hoe bestuur jij al die slimme apparaten in huis?
Online22.09.2016
Volgend jaar doet een op de zes Nederlanders boodschappen online
Automotive19.01.2015
Top ergernissen en baalmomenten van automobilisten in de winter
Bijna helft automobilisten laat auto staan met winters weerSocial Media19.12.2013
Nadert het gebruik van Social Media zijn hoogtepunt?
Online16.12.2013
Nederland: 75% kent Bitcoin, 1% heeft Bitcoins
Online29.09.2013