De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Onlangs heeft Neutral met de Parfuminderen campagne een zeer succesvolle crossmediale campagne neergezet waarbij geprofiteerd is van synergie effecten tussen TV en online inzet. Uit effectonderzoek blijkt dat de combinatie van beide media geleid heeft tot een significante toename in de spontane naamsbekendheid van Neutral. De spontane naamsbekendheid neemt toe met 36% wanneer TV en online samen ingezet worden vergeleken met alleen TV. Ook de reclameherinnering en merkoverweging stijgen beiden met 50% bij gecombineerde inzet van TV en online ten opzichte van alleen TV inzet.
De Neutral campagne is primair op TV ingezet op vrijwel alle zenders. Aanvullend zijn online diverse exploitanten ingezet en daarnaast diverse print titels. De crossmediale campagne heeft een groot bereik in de doelgroep behaald van maar liefst 91%. Naast bovengenoemde synergie effecten vanuit crossmediale inzet, blijkt ook dat een gerichte inzet online zijn vruchten heeft afgeworpen. Zo bleek dat de Umfeld specifieke inzet bij online exploitant WebAds resulteerde in een twee keer hogere click-through rate dan de bredere inzet op de doelgroep.
Renée Kooijman, Sr. Brandmanager Neutral: “Doel van onze Brandactivatie campagne Parfuminderen was om consumenten bewust te maken van het aantal keren per dag dat men geparfumeerde producten gebruiken. Hiervoor hebben we een aantal verschillende kanalen ingezet waaronder ook online. Het onderzoek bevestigt dat traditionele media en nieuwe media goed samengaan, sterker nog: 1 plus 1 maakt 3! Ook voor onze nieuwe campagne zetten we beide kanalen in, inclusief een intensieve samenwerking met een online platform.”
Verder lezen over Crossmedia
Advertising22.07.2024
Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden
Marketing13.10.2023
5 x waarom stockmedia voor je eigen website heel handig zijn
Media14.09.2023
Artifact: alles wat je moet weten over deze handige nieuwsapp
Media22.03.2023
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play
"Voor elk merk het juiste speelveld"DC Business19.01.2023
Zo kies je het juiste kanaal om je boodschap over te brengen
Online10.01.2023
Raad van State geeft advies over reclameverbod voor online gokken
Online13.09.2022
Uitgevers uit onder andere Nederland eisen 25 miljard van Google
Marketing16.06.2022