Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Google heeft een redesign gereleased voor de Google Nieuws site voor Engels-talige gebruikers in de VS. De update focust zich op de presentatie van nieuwsverhalen vanuit de hele wereld en lokaal op een manier die meer “customizable en user-centric” is.
Maar nieuws is eigenlijk ook persoonlijk. Iedereen ziet het nieuws anders door verschillende interesses, locaties, jobs en nog een aantal andere factoren. Met een aantal veranderingen wil Google het nieuws meer relevant voor de verschillende gebruikers maken.
Bij Google proberen ze ook om interessante verhalen, “you didn’t know existed“, beter in kaart te brengen en om het makkelijker voor iedereen te maken deze te delen via sociale netwerken.
Het nieuwe hart van de homepage is het item “News for you”: een stroom aan headlines automatisch aangepast aan de interesses van de gebruiker.
Om dat goed te krijgen maak je gebruik van “Edit personalization“. Daar kan je opgeven hoeveel je geïnteresseerd bent in Business, Gezondheid, Entertainment, Sport of een ander onderwerp dat je toe wil voegen.
Meer info via het Google Blog (deel 2) of onderstaande video.
Verder lezen over Google
Artificial Intelligence30.10.2024
Een kwart van het programmeerwerk bij Google wordt gedaan door AI
Online17.10.2024
Google Flights laat je straks goedkopere vluchten vinden
Artificial Intelligence09.10.2024
AI wint nu ook nog de Nobelprijs: twee zelfs
Mobile08.10.2024
Epic krijgt gelijk: Google houdt Android te dicht
Mobile07.10.2024
Google komt met hulp voor als je telefoon wordt gestolen
Artificial Intelligence03.10.2024
Knoop straks in het Nederlands een gesprek aan met Gemini Live
Mobile01.10.2024
Epic klaagt Google en Samsung aan om alternatieve appwinkels
Search25.09.2024