Meer dan 35.000 kinderen uit 17 landen hebben deelgenomen aan de ‘Doodle 4 Google’-wedstrijd. Ze zijn druk in de weer geweest met het ontwerpen van hun eigen Google–Doodle, een aangepast Google-logo, rond het thema ‘I love football’.
Vorige week werd het ontwerp van de 15-jarige Nederlandse winnaar, Rens Doornbusch verkozen tot de beste Doodle van Nederland. Deze Doodle was een dag lang op de Nederlandse homepage van Google te zien.
Het ontwerp van Rens moet het nu opnemen tegen de inzendingen van de winnaars uit andere landen. De Doodle van de finalist staat op 11 juli de hele dag op de Google-homepage van alle deelnemende landen. Gebruikers van Google kunnen van 21 tot en met 28 juni hun stem uitbrengen op het ontwerp dat volgens hen de internationale winnaar moet worden.
De internationale finalist wint een reis naar Zuid-Afrika voor zichzelf en zijn familie, aangeboden door het verkeersbureau van Zuid-Afrika. De Doodle-ontwerper die op de tweede plaats eindigt, wint twee VIP-kaartjes voor een Premiere League-voetbalwedstrijd in het Verenigd Koninkrijk, aangeboden door Sports New Media.
Susan de Grijp, Product Marketing Manager Google Nederland: “We zijn zeer benieuwd naar de uiteindelijke winnaar van de internationale ‘Doodle for Google’-wedstrijd. Er zijn duizenden inzendingen uit alle delen van de wereld binnengekomen die bol stonden van de creatieve en inspirerende ideeën. En nu is het tijd voor het publiek om zijn mening te geven. Vergeet dus niet om op je favoriete Doodle te stemmen!“