De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Hoe groen zijn de Nederlandse politieke partijen eigenlijk? Om dat te bepalen vroeg Greenpeace de verschillende partijen het hemd van het lijf. Het resulteerde in een Groene Ranglijst van de kandidaten voor de komende verkiezingen van de Tweede Kamer op 9 juni a.s.
Om aandacht te vestigen op deze ranglijst ontwikkelde Pool Worldwide een online campagne waarin de lijsttrekkers letterlijk met hun billen bloot gaan. Zes lijsttrekkers gaan op het internet uit de kleren. Bij elk kledingstuk dat ze laten vallen, geven ze iets van hun werkelijke milieuplannen prijs. Uiteindelijk gaan ze met de billen bloot. Op hun achterste is hun positie op de Groene Ranglijst te lezen. Rolf Schipper, campagneleider bij Greenpeace: “Wij willen de naakte waarheid. Willen de partijen wérkelijk een schone energievoorziening en een gezond milieu, of bestaat hun beleid alleen uit mooie woorden?”
De campagne is zondag 21 mei gelanceerd en leverde in de eerste twee dagen al 150.000 bezoekers op.
Verder lezen over GreenPeace
Media11.04.2019
Greenpeace duikt met een zestal podcasts in de wereld van plastic soep
Technology17.10.2017
Greenpeace: Apple en Fairphone meest duurzame techbedrijven
Amazon onderaan de ladderOnline27.11.2013
Faiza Oulahsen, een van de #Arctic30, ‘stoerste vrouw van Nederland’
Online08.05.2013
Greenpeace Mission Possible
Online26.02.2013
Groene grieten gaan Dumpster diven
Technology25.04.2012
Greenpeace: Apple’s iCloud dienst is vervuild
Social Media05.10.2010
Ware gezicht Essent en Nuon
Social Media24.03.2010