De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
20th Century Fox Home Entertainment heeft een interactieve trailer gelanceerd ter promotie van de vandaag verschenen film Avatar op Blu-ray en DVD.
Dankzij nieuwe technologie binnen rich media ads, ontwikkeld voor de wereldwijde home entertainment campagne, kunnen kijkers binnen de trailer in en uit zoomen op ieder frame, op ieder moment pauzeren en hot spots selecteren zonder ooit de trailer te verlaten. Door te klikken op interessante hot spots binnen de trailer, kunnen consumenten gerelateerde clips uit de film en informatie over de wereld en inwoners van Pandora bekijken. (Demo banner is hier te zien).
“AVATAR verbaasde ieder publiek ter wereld met de revolutionaire techniek die naadloos opging in de totale en immense bioscoop ervaring,” zei Mary Daily, Executive Vice President Marketing, 20th Century Fox Home Entertainment. “We hebben de drive voor baanbrekende nieuwe technologie doorgevoerd in onze campagne. Ondanks dat er in het verleden al interactieve video’s zijn gebruikt, gaven deze niet de meeslepende ervaring zoals deze- en zeker niet binnen rich media.”
“Wat werkelijk verbluffend is, is dat ons digitale team in staat was om de roll out van deze feature wereldwijd uit te voeren – werkend met plaatselijke kantoren en media bureaus om uitgevers over te halen om deze ad uit te laten voeren die meer eiste dan dat ze ooit toe hadden toegestaan,” voegde Vincent Marcais, Senior Vice President International Marketing, 20th Century Fox Home Entertainment daaraan toe. “Het feit dat we de mogelijkheid hadden om zo veel uitgevers wereldwijd een uitzondering te laten maken voor de eisen die deze specifieke unit met zich mee brengt is een statement die duidelijk maakt hoe indrukwekkend deze ervaring is.“
20th Century Fox Home Entertainment maakte gebruik van de diensten van internationaal creatief bureau, Thinkjam, om de interactieve units te bouwen. En die van Eyeblaster voor het serveren van de rich media. Het resultaat is een complex product dat een sleutel-onderdeel is van een wereldwijde digitale marketing campagne zoals in het verleden nog nooit vertoond is in verband met een home entertainment lancering. De campagne zal tegelijk in 15 markten wereldwijd gelanceerd worden.
“Het benaderen van bezoekers met hoge kwaliteit streaming video’s op nieuwe en inventieve manieren laat de magie van AVATAR tot leven komen,” zei Gal Trifon, CEO and Co-founder, Eyeblaster. “Samen, pionierde we een nieuw gebied van interactieve HD en hebben we digitaal adverteren naar een hoger niveau getild.“
Verder lezen over Interactief
Events16.09.2024
Vier 25 jaar Spongebob @ WONDR Experience Amsterdam
Entertainment21.03.2024
Tweede seizoen House of the Dragon zie je vanaf 17 juni
Kies je kant in een "duellerende" trailerEntertainment30.03.2022
Netflix’ Choose or Die is een nieuwe Jumanji
Waarom nou niet interactief?Gadgets16.06.2020
LEGO en Nintendo onthullen het volledige Super Mario assortiment
Entertainment24.12.2019
Vijf Nederlandse escaperooms die de moeite waard zijn
Gadgets06.08.2019
Nieuw augmented reality-spel van LEGO: Hidden Side
Entertainment19.03.2019
Netflix strikt Bear Grylls voor nieuwe interactieve serie: You vs Wild
Advertising29.01.2019