De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
“Kort na de lancering van Google Buzz realiseerde we ons dat we niet alles goed werkte en is er zo snel mogelijk actie ondernomen om de Buzz-ervaring te verbeteren“. Er zijn een aantal wijzigingen doorgevoerd aan de “getting started experience based on your feedback“, zo schrijft Google op het Gmail-blog, de belangrijkste daarvan was de auto-following functie te vervangen met suggesties om mensen te volgen.
Dus in plaats van het automatisch te volgen van de mensen waarmee je het meeste mailt/chat, stelt Google Buzz nu mensen voor om te volgen. Op deze manier is het nog altijd eenvoudig in te stellen en je bent niet verplicht gelijk iedereen te volgen totdat je ervoor kiest dat te doen. Maar veel mensen zijn begonnen Google Buzz te gebruiken voordat deze aanpassingen doorgevoerd waren. En daarom maakt Google nu bekend iedereen te willen helpen Buzz in te stellen zodat jij dat wilt.
Om iedereen die gebruik maakt van Google producten transparantie en controle aan te bieden is voor de zoekgigant erg belangrijk. Dus iedereen die begonnen is aan Google Buzz voordat de eerste gebruikers-ervaringen binnenkwamen krijgen ter bevestiging de volgende pagina te zien de volgende keer dat ze op het Google Buzz-knopje klikken:
f23465#
“Deze pagina wijst op je huidige Buzz instellingen en maakt het makkelijk om iets te veranderen. Je kan de mensen die jou volgen en ook degene die jij volgt bekijken en aanpassen en tevens instellen of je deze lijsten aan je openbare Google-profiel wil koppelen. Verder is het ook mogelijk een aantal sites connected met Google-Buzz (bijv. Picasa, Google Reader, of Twitter) aan te passen… Filmpjes zijn te zien via : youtube.com/googlebuzz.
Verder lezen over Buzz
Marketing10.05.2017
Disruptie: opboksen tegen de status quo
Social Media09.05.2017
Niet Mattie en Wietze, maar Domien is de meest besproken radio-dj
Nieuws08.02.2016
De DC Daily van 8 februari 2016
Online19.03.2015
Buzzfeed, meer dan LOLCATS en andere rare lijstjes #SXSW
Social Media16.03.2015
De (zogenaamde) stemfie-trend: wie tweet wat?
Online21.07.2014
Buzzfeed heeft meer bezoek van Pinterest dan van Twitter
Online02.12.2013
Jongeren opgeroepen online crap te maken en delen #makecrap
Online31.10.2013