Online29.03.2010

Brainstormen doe je met Womima


brainstormen-doe-je-met-womima.jpg
brainstormen-doe-je-met-womima.jpg

Soms ben je opzoek naar net dat ene goede synoniem om je zin lekker te laten lopen of je bent met een club mensen aan brainstormen maar de inspiratie ontbreekt even. Een mogelijke oplossing komt van een nieuwe Nederlandse start-up Womima. De website laat je brainstormen met duizenden mensen tegelijk, een uiterst efficiënte online tool voor marketeers, copywriters, reclame

makers en andere creatievelingen. Het concept is eenvoudig. Wie inlogt, start met een leeg vel. Je vult een woord in en meteen verschijnen er allerlei associaties die bij dat woord horen. Vervolgens kun je je eigen associaties toevoegen. Alle nieuwe associaties worden opgeslagen. Zo ontstaat langzaam maar zeker een groeiend netwerk van menselijke associaties over alle denkbare onderwerpen. Bij elk woord kan een stroom van afbeeldingen worden getoond ter inspiratie, ook het gedachtespoor wordt opgeslagen zodat je altijd kunt herleiden waar een idee vandaan komt.

Womima brengt het semantische web een stapje dichterbij, zeker wanneer de associaties beschikbaar komen via een API. Voor nu, als brainstorm tool is het al erg bruikbaar, standaard krijg je 70.000 associaties gratis, voor nog geen € 100,- per jaar heb je ruim 3 miljoen associaties tot je beschikking.

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

...