Online21.02.2010

Viral marketing: 5 manieren om te floppen


viral-marketing-5-manieren-om-te-floppen.jpg
viral-marketing-5-manieren-om-te-floppen.jpg

Social Media Marketing en Viral marketing lijken hand in hand te gaan. Je kunt natuurlijk aan Viral Marketing doen zonder de inzet van Social Media maar, eerlijk is eerlijk, met alle Facebook’s, Twitter’s en YouTube’s van deze wereld verspreidt een reclameboodschapje met een viraal karakter zich sneller dan ooit tevoren.

Nogal wat mensen verwarren viral marketing (“we doen wel even een YouTube filmpje“) met het snel even creëren van een boodschapje en het dan maar loslaten op die miljoenen sociale netwerkers. Als het zo makkelijk was, niet dus. Als je YouTube filmpje of blogpost niet grappig, uitdagend of gewoon waardevol is, zal geen mens het doorsturen. Al gooi je er nog zoveel euro’s tegenaan.

Hoe pak je dan wel Virale marketing dan eigenlijk wel aan? In plaats van te vertellen hoe het allemaal moet, kun je het ook omdraaien en op een grappige manier vertellen hoe het net niet moet. En dat is wat deze blogpostTips on how NOT to do it” doet met vijf dingen die je absoluut moet doen als je viraal compleet de mist wil ingaan.

Wat je zeker moet doen om een viral campagne te doen laten slagen is alles in één keer in het rondstrooien, iedereen gelijk behandelen en de boodschap helemaal doorzichtig maken. Of was het nou omgekeerd? Boeiend onderwerp dus. Suggesties en aanvullingen, linkjes met hoe wel en niet, gooi ze maar in de comments.

...

Verder lezen over Viral Marketing

IKEA laat mensen in pyjama opdraven voor korting

In de Amsterdamse IKEA hebben duizenden mensen meegedaan aan het pyjamafeest: het ging door tot 16 uur. Met ontbijt én korting dus.

Marketing01.09.2024

IKEA laat mensen in pyjama opdraven voor korting

HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA

HEMA heeft na Roblox nu ook Fortnite veroverd. Het zet de game in om zijn schoolspullencampagne SLAYMA onder de aandacht te brengen bij jongeren.

Marketing21.08.2024

HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA

Gaat gadgetmerk Insta360 te ver met contentmakers?

Insta360 maakt prima camera's, maar het heeft ook heel veel partnerschappen met influencers. En daar is het niet zo transparant over.

Marketing30.04.2024

Gaat gadgetmerk Insta360 te ver met contentmakers?

Heineken introduceert telefoon die amper iets kan: Boring Phone

Verlang je soms terug naar die tijd van eenvoud: dat je je telefoon alleen gebruikte voor telefoneren en Snake? Die tijd kun je herbeleven: dit is de Boring Phone.

Mobile17.04.2024

Heineken introduceert telefoon die amper iets kan: Boring Phone

Bijzondere marketingcampagne McDonald’s: billboard ruiken

McDonald's heeft een billboard gemaakt met geen enkele boodschap erop. Niet eens een logo. Je moet eraan ruiken om te weten waar reclame voor wordt gemaakt.

Advertising15.04.2024

Bijzondere marketingcampagne McDonald’s: billboard ruiken

Paarse koeien willen Tony’s Chocolonely verbieden in Duitsland

Onder de noemer ‘Niet cacaoboeren, maar advocaten winnen', is Tony’s Chocolonely gedwongen om hun ‘Fair Alternative’ campagne in Duitsland aan te passen. Een relletje met een ludieke insteek die niet wordt gewaar...

Marketing23.02.2024

Paarse koeien willen Tony’s Chocolonely verbieden in Duitsland

5 x waarom bedrijven zich allemaal storten op ADE

Volgende week is het zover: dan start het Amsterdam Dance Event. Van woensdag 18 oktober tot zondag 22 oktober moet je eraan geloven: talloze stories met mensen die uit hun dak gaan op grote feesten, kleine feesten, midd...

Events11.10.2023

5 x waarom bedrijven zich allemaal storten op ADE

HEMA lanceert SLAYMA Roblox-collectie in de populaire game

HEMA lanceert als eerste Nederlandse merk een collectie op Roblox. Het maakt deel uit van de SLAYMA summer school-campagne van het merk. Het is voor het eerst dat een merk uit ons land Roblox inzet binnen een marketingca...

Marketing18.08.2023

HEMA lanceert SLAYMA Roblox-collectie in de populaire game

Rookworstkettingen, tompoucejurkjes en hotdogtasjes