De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Social Media Marketing en Viral marketing lijken hand in hand te gaan. Je kunt natuurlijk aan Viral Marketing doen zonder de inzet van Social Media maar, eerlijk is eerlijk, met alle Facebook’s, Twitter’s en YouTube’s van deze wereld verspreidt een reclameboodschapje met een viraal karakter zich sneller dan ooit tevoren.
Nogal wat mensen verwarren viral marketing (“we doen wel even een YouTube filmpje“) met het snel even creëren van een boodschapje en het dan maar loslaten op die miljoenen sociale netwerkers. Als het zo makkelijk was, niet dus. Als je YouTube filmpje of blogpost niet grappig, uitdagend of gewoon waardevol is, zal geen mens het doorsturen. Al gooi je er nog zoveel euro’s tegenaan.
Hoe pak je dan wel Virale marketing dan eigenlijk wel aan? In plaats van te vertellen hoe het allemaal moet, kun je het ook omdraaien en op een grappige manier vertellen hoe het net niet moet. En dat is wat deze blogpost “Tips on how NOT to do it” doet met vijf dingen die je absoluut moet doen als je viraal compleet de mist wil ingaan.
Wat je zeker moet doen om een viral campagne te doen laten slagen is alles in één keer in het rondstrooien, iedereen gelijk behandelen en de boodschap helemaal doorzichtig maken. Of was het nou omgekeerd? Boeiend onderwerp dus. Suggesties en aanvullingen, linkjes met hoe wel en niet, gooi ze maar in de comments.
Verder lezen over Viral Marketing
Marketing01.09.2024
IKEA laat mensen in pyjama opdraven voor korting
Marketing21.08.2024
HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA
Marketing30.04.2024
Gaat gadgetmerk Insta360 te ver met contentmakers?
Mobile17.04.2024
Heineken introduceert telefoon die amper iets kan: Boring Phone
Advertising15.04.2024
Bijzondere marketingcampagne McDonald’s: billboard ruiken
Marketing23.02.2024
Paarse koeien willen Tony’s Chocolonely verbieden in Duitsland
Events11.10.2023
5 x waarom bedrijven zich allemaal storten op ADE
Marketing18.08.2023