De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Jongeren zijn voor de media soms moeilijk te bereiken. Een multimediale aanpak is hierbij noodzakelijk: een simpel jongerenblaadje volstaat niet meer. Bovendien is hun gedrag zeer veranderlijk en vatbaar voor nieuwe hypes.
Uitgeverij Sanoma voert dan ook doorlopend onderzoek uit naar jongerentrends, evenals de Telegraaf Tijdschriften Groep (TTG) en Quote Media. Dit gebeurt door middel van onder meer enquetes (live of via het web), lezerspanels en het volgens van jongerenforums op internet .
Het belangrijkste is dat de makers van de jongerenbladen `feeling` hebben met hun doelgroep. Bovendien is publiciteit, bijvoorbeeld door middel van sponsoring van jongerenevenementen, onontbeerlijk, evenals het weggeven van lokkertjes zoals hippe sjaals, kortingsbonnen of armbandjes.
De uitgevers richten zich hierbij nadrukkelijk op de jongeren zelf, niet op hun ouders.Hoewel de advertentiemarkt voor jongeren kleiner dan die voor bijvoorbeeld volwassen vrouwen, is het jongerensegment toch essentieel voor de uitgevers. Jongeren hebben steeds meer te besteden, krijgen steeds meer invloed op beslissingen binnen het gezin en hebben bovendien nog een heel leven voor zich, waarin ze veel geld kunnen uitgeven
Bron : (Reclameweek)
Verder lezen over Reclame
Advertising06.11.2024
Mag er straks nog wel reclame worden gemaakt voor vliegen?
Advertising22.07.2024
Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden
Entertainment13.05.2024
Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame
Gadgets10.05.2024
Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’
Advertising26.04.2024
YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert
Nieuws05.02.2024
Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu
Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!Entertainment07.09.2023
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen
Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingenMarketing23.08.2023
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld
Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeersVerder lezen over Telegraaf
Media03.11.2013
Het Telegraaf Concern en Hyves: onvermogen tot hervormingen
Mobile02.01.2013
Bliep is per 1 januari een zelfstandig bedrijf
Technology27.10.2012
Uitgevers in Nederland en Belgie storten zich op Windows 8
Social Media18.05.2010
Social Media case: De Telegraaf Boycot
E-mail26.02.2009
Telegraaf Media wint MarketingSherpa Email Award
Online14.02.2009
Meer dan 250 inzendingen Project 2009
Mobile05.02.2009
Papieren krant op je mobiel
Online09.01.2009