Online07.02.2005

STIR presenteert eerste resultaten


1107771277ya.jpg
1107771277ya.jpg

De Stichting Internetreclame (STIR) zal deze week op het Mediawerkgroepcongres de eerste resultaten van het nieuwe bereiksonderzoek internet presenteren. Deze publicatie komt later dan verwacht omdat STIR vertraging heeft opgelopen met de metingen. Aanvankelijk zouden in december de eerste cijfers naar buiten zijn gegaan.

Peter R. Wiegman, projectcoördinator van STIR: “Je kunt het vergelijken met het bouwen van een huis. Alle plannen zijn klaar , tekeningen rond en de aannemers bekend, maar als je éénmaal begint kom je altijd onvoorziene omstandigheden tegen.” Zo liep STIR tegen de privacy-instellingen en een bug van Internet Explorer 6.0 op, zodat panelleden met deze browser niet werden gemeten. Nedstat heeft daar inmiddels een prima oplossing voor gevonden. Ook moest voor de twee advertentienetwerken speciale coderingstechnieken ontwikkeld worden, die vervolgens apart per site geïmplementeerd moesten worden. Een tijdrovende bezigheid. MSN ondervond problemen met Messenger en Hotmail. Die zijn zeer recent pas opgelost, zodat MSN pas per februari goed gemeten zal worden. “Tot slot moeten we ook niet vergeten dat een aantal websites gewoon te laat zijn begonnen met coderen”, aldus Wiegman.

De eerste cijfers geven nog geen inzicht in het bereik of het profiel per website. Hiervoor moeten alle websites volledig en juist gecodeerd zijn. Dat is nu bijna het geval. Wel kan op basis het nieuwe cijfermateriaal inzicht worden verkregen in het surfgedrag naar bijvoorbeeld dagen van de week, doelgroepen, surflocatie en channels. En die cijfers zien er veelbelovend uit. Wiegman: “Op basis van de gecumuleerde cijfers van het surfgedrag ben ik ervan overtuigd dat het bereik op titelniveau geen verrassingen zal opleveren. De uitkomsten zien er logisch en voorspelbaar uit en dat is juist een prima validatie van het onderzoek.”

Bron: (STIR)

...

Verder lezen over MSN

​Tijdmachine: MSN Messenger maakte alle ouders boos

In onze nieuwe rubriek Tijdmachine stappen we in een tijdmachine en bekijken we een bepaalde tool of object van vroeger even van wat dichterbij. Wat maakte het nou zo’n succes? Wie gebruikte het? Waarom heeft het de ta...

Online16.10.2023

​Tijdmachine: MSN Messenger maakte alle ouders boos

MSN-apps voor iOS en Android beschikbaar in Nederland

Vanaf vandaag zijn de nieuwe MSN-apps voor iOS en Android beschikbaar in Nederland. Daarmee breidt Microsoft de beschikbaarheid van deze apps (web, Windows en Windows Phone) verder uit. De uitbreiding is in lijn met de s...

Mobile12.12.2014

MSN-apps voor iOS en Android beschikbaar in Nederland

Vernieuwd MSN-platform morgen live in Nederland

MSN heeft een complete metamorfose ondergaan. Na een bètafase van drie weken gaat het geheel vernieuwde platform morgen, 1 oktober 2014, live in Nederland.Dé nieuwe startpaginaHet nieuwe MSN geeft gebruikers – 4.7 m...

Nieuws30.09.2014

Vernieuwd MSN-platform morgen live in Nederland

Dit is het nieuwe MSN platform

Microsoft lanceerde gisteren de preview van het nieuwe MSN-platform. MSN, in Nederland nog altijd goed voor 5 miljoen unieke bezoekers per maand, heeft een complete metamorfose ondergaan. Het nieuwe platform geeft gebrui...

Online08.09.2014

Dit is het nieuwe MSN platform

beta-versie
De langzame dood van MSN Messenger

Microsoft heeft aangekondigd te stoppen met de ondersteuning van MSN Messenger. Nadat het ruim een decennium lang dienst heeft gedaan als een van de populairste chatapps, heeft Microsoft besloten te stoppen met de insta...

Online31.08.2014

De langzame dood van MSN Messenger

MSN.nl geoptimaliseerd voor smartphone en tabletgebruik

Vandaag is de nieuwe smartphone- en tabletgeoptimaliseerde website van MSN.nl live gegaan op t.nl.msn.com. De huidige editie van de website blijft ernaast bestaan. In eerste instantie is de primeur voor gebruikers van Wi...

Technology30.01.2013

MSN.nl geoptimaliseerd voor smartphone en tabletgebruik

Microsoft bevestigt samengaan Windows Live Messenger en Skype

Het gerucht ging al rond, maar nu is het dan toch bevestigd door Microsoft: Windows Live Messenger gaat verdwijnen en alle gebruikers zullen verhuizen naar Skype. Dit maakten ze bekend in een blog op hun website. Uiterli...

Technology07.11.2012

Microsoft bevestigt samengaan Windows Live Messenger en Skype

Windows Live Messenger blokkeert Pirate Bay links

The Pirate Bay is niet alleen de meest bezochte BitTorrent website, maar waarschijnlijk ook de meest gecensureerde. Veel ISPs hebben de opdracht gekregen de toegang tot de website voor klanten te blokkeren. Microsoft's...

Technology26.03.2012

Windows Live Messenger blokkeert Pirate Bay links

Verder lezen over Privacy

Hoe bescherm je de data in je brein?

Het is niet ondenkbaar dat er straks ook mensen die geen lichamelijke beperkingen hebben met een breinchip rondlopen. Maar: hoe zorg je dat je breindata beschermd blijft?

Cybercrime30.09.2024

Hoe bescherm je de data in je brein?

Eenvoudige tips voor meer privacy tijdens het reizen met openbaar vervoer

Cybercrime16.09.2024

Eenvoudige tips voor meer privacy tijdens het reizen met openbaar vervoer

zorgen om privacy tijdens woon-werkverkeer
Telegram modereert privégesprekken toch niet

Het leek erop dat Telegram van plan was om ook privégesprekken te gaan modereren, maar stelt nu dat dat niet zo is.

Social Media09.09.2024

Telegram modereert privégesprekken toch niet

Dating-app Grindr aangeklaagd om delen HIV-status met anderen

Er zijn weinig gegevens gevoeliger dan informatie over je HIV-status of wanneer je voor het laatst bent getest. Grindr is daar echter niet zo voorzichtig mee omgegaan en wordt nu aangeklaagd.

Online24.04.2024

Dating-app Grindr aangeklaagd om delen HIV-status met anderen

Bescherm jij je online identiteit wel genoeg?

We kennen allemaal wel de verhalen van mensen wiens Instagram-foto’s worden gestolen om een catfish-account aan te maken, of mensen, bedrijven en merken bij wie hackers toegang hebben gekregen tot een van de social media accounts.

Cybercrime15.04.2024

Bescherm jij je online identiteit wel genoeg?

​Digitaal mijmeren: Zullen AI’s op het internet op enig moment ontwaken?

Schandalen als gevolg van ontsporende Artificial Intelligence (AI) zullen de aankomende jaren hoogstwaarschijnlijk een wereldwijd probleem gaan vormen. De uitrol en integratie van AI's binnen online toepassingen zullen n...

Online18.03.2024

​Digitaal mijmeren: Zullen AI’s op het internet op enig moment ontwaken?

Mogelijk ontwikkelen AI's een vorm van gedecentraliseerd interactiviteitsbewustzijn
Je ​AI-geliefde is onbetrouwbaar: onveilig en uit op geld

Met Valentijnsdag achter de rug kunnen we het veilig en wel bespreken: AI-chatbots die bedoeld zijn als een soort digitale geliefde zijn onbetrouwbaar. Volgens nieuw onderzoek van de Mozilla Foundation blijken AI-chatbot...

Online15.02.2024

Je ​AI-geliefde is onbetrouwbaar: onveilig en uit op geld

Doe het veilig
Consumenten bezuinigen op kosten, maar helaas ook op privacy en security

In heel Nederland, maar ook in de rest van Europa, zorgen de toenemende kosten van levensonderhoud en de inflatie voor sombere economische vooruitzichten voor het komende jaar. Met als logisch gevolg dat we wat meer gaan...

Cybercrime05.02.2024

Consumenten bezuinigen op kosten, maar helaas ook op privacy en security

Verder lezen over Reclame

Mag er straks nog wel reclame worden gemaakt voor vliegen?

Reclame maken voor roken is uit den boze, want iedereen weet toch hoe slecht het is? Gemeente Den Haag wil nu ook reclame voor vliegvakanties weren.

Advertising06.11.2024

Mag er straks nog wel reclame worden gemaakt voor vliegen?

Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden

De Ster Gouden Loeki van 2024 wordt alweer de dertigste editie van deze publieksprijs voor reclame. In 1995 werd de prijs voor het eerst uitgereikt aan KLM voor hun commercial 'Zwanen', en in de jaren daarna zijn nog vele iconische reclames beloond met de felbegeerde publieksprijs. Begin volgend jaar wordt bekend wie er tijdens deze jubileumeditie met de winst vandoor gaat.

Advertising22.07.2024

Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden

Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame

Vandaag, maandag 13 mei 2024, introduceert de Nederlandse tv-streamingdienst NLZIET een nieuw en goedkoper Basis-abonnement. Dit nieuwe abonnement kost €7,95 per maand en bevat reclame in de VOD-content van de RTL- en Talpa-zenders.

Entertainment13.05.2024

Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame

Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’

Apple biedt zijn excuses aan, zegt dat het de plank heeft misgeslagen, maar het laat zijn controversiële reclame wel staan. 

Gadgets10.05.2024

Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’

YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert

YouTube bestaat uit zoveel reclame, dat het soms niet meer leuk is om iets te kijken. Daar komt nu meer reclame bij: in de door jou gekozen pauze.

Advertising26.04.2024

YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert

​Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu

Televisiereclames die door de jaren heen steeds opnieuw voorbij komen, lijken in staat ons collectief te hersenspoelen. Een fascinerend voorbeeld hiervan zijn de al sinds decennia voorbij komende televisiereclames van ee...

Nieuws05.02.2024

​Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu

Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen

Persoonlijk heb ik een hekel aan reclame, zowel op tv als online. En dan bedoel ik reclame die je steeds vaker, en langer, ‘verplicht’ bent om te kijken voordat je een programma of video start, of verder kunt kijken....

Entertainment07.09.2023

YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen

Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingen
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld

Grote internationale adverteerders experimenteren met generatieve AI-tools zoals ChatGPT om de kosten van de productie van reclame te drukken. Marketeers denken dat generatieve AI niet alleen de productie goedkoper kan m...

Marketing23.08.2023

Generatieve AI breekt door in de reclamewereld

Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeers