Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Online shop Bol.com heeft het crisisjaar 2009 afgesloten met een recordomzet van 268 miljoen euro, een stijging van 20% ten opzichte van 2008 (224 miljoen euro).
De categorieën boeken, muziek, DVD’s, games en elektronica lieten alle nagenoeg eenzelfde groeipercentage zien. Ook nieuwe artikelen als speelgoed en fotoboeken scoorden erg goed en overtroffen de meest optimistische verwachtingen. Hoogtepunt van het jaar was de introductie van digitaal lezen in Nederland met meer dan 63.000 digitale boeken en 14.000 verkochte e-readers gedurende de eerste vier maanden.
In totaal kochten meer dan 2,5 miljoen Nederlanders ruim 14 miljoen producten. Hetgeen neerkomt op gemiddeld 5,5 aankopen per klant, per jaar. Het aantal bezoekers steeg ook flink en kwam voor het eerst ruim boven de 100 miljoen uit. Daardoor behoort bol.com volgens Multiscope als enige webshop tot de top-5 van meest bezochte websites van Nederland.
Daniel Ropers, algemeen directeur van bol.com: “In de drukste uren werden meer dan drie artikelen per seconde afgerekend. In een traditionele winkelomgeving hadden we voor die recordaantallen zeker zo’n 200 kassa’s nodig gehad en een enorm winkelvloeroppervlak. Ons online winkelconcept kan die verkoopaantallen inmiddels zonder problemen aan. Vandaar dat we in ons jubileumjaar 2009 heel hard hebben gewerkt om de terughoudendheid van klanten om geld uit te geven te keren. We zijn ons volop blijven concentreren op het verbeteren van de leversnelheid en blijven innoveren in assortiment, service, leverbetrouwbaarheid en bovenal winkelbeleving. En dat betekent heel goed luisteren naar wat klanten expliciet van je vragen en wat ze willen beleven in de winkel.“
In 2010 zal bol.com verder investeren in het steeds aantrekkelijker maken van de mediawinkel voor klanten. Speerpunten zijn assortimentuitbreiding en het nog beter bedienen van de zeer diverse consumentenvraag met de juiste producten uit het uitgebreide bol.com assortiment. De recent doorgevoerde vernieuwingen aan de recensiefunctionaliteit waarbij klanten hun mening over artikelen met anderen kunnen delen is een van de wapenfeiten in deze richting. “Ik ben ervan overtuigd dat we ook in 2010 onze omzetdoelstelling kunnen halen, los van de ontwikkeling van de gehele markt. Dat kan echter alleen gebeuren als we ons ook in de toekomst rigoureus laten leiden door hetgeen klanten van ons verwachten om de beste winkel van Nederland te zijn. En zolang er nog ideeën in overvloed zijn om onze winkel verder te verbeteren en uit te breiden, is er geen enkele reden om gas terug te nemen“, aldus Ropers.
Verder lezen over Boeken
Online24.10.2023
Waanzinnige roadtrips: avontuurlijke en prachtige routes die je wilt gaan rijden
Bestel het boek nu!Online04.10.2023
Audioboeken op Spotify: 5 x waarom we houden van audioboeken
Lifestyle23.03.2023
Ik wil meer lezen; hoe blijf je de motivatie houden?
Technology06.01.2023
Apple laat luisterboeken inspreken door kunstmatige intelligentie
Maar dat gaat niet zomaarMedia28.01.2022
Kluun: “Ik ‘lees’ door luisterboeken 2 tot 3 keer zoveel”
Media16.11.2021
De voordelen en nadelen van luisterboeken
Entertainment12.11.2021
Spotify komt met luisterboeken en nieuwe statistieken
DC Business12.11.2021
Nieuwe schrijver? Hier kun je jouw boek aanbieden aan uitgevers
Verder lezen over Online Shop
Online14.11.2024
Amazon komt met zijn eigen Temu-killer
Online14.11.2024
In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking
Online08.11.2024
EU-toezichthouders eisen dat Temu zich aan de regels houdt
Online31.10.2024
Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!
Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshopsTechnology08.10.2024
Is de kassaloze supermarkt mislukt?
Online07.10.2024
Heb je een webwinkel, let dan goed op hoe je knoppen heten
Online24.09.2024
Dit is het verschil tussen Riverty en Klarna
Online23.09.2024