We zijn erg blij dat nu tijd is om uit onze shortlist van 15 de drie finalisten bekend te maken die morgen op het podium staan tijdens het Adobe User Group XL event. Uiteindelijk is dit ook het moment waarop we weten wat het winnende DC logo is. Dit logo zal de komende jaren het beeld gaan bepalen van DutchCowboys en zal terug gaan komen in al onze uitingen.
De keuze was zeker niet eenvoudig. Jurriënne Ossewold, voorzitter van de jury, zegt daar over : “Wat opvalt zijn de vele logo’s met een web 2.0 uitstraling en de logo’s die toch op de een of andere manier, soms speels, soms stoer, soms sinister, aan de cowboy-look refereren.
Bij de beoordeling was voor de jury het belangrijkste criterium dat hetlogo de identiteit van DutchCowboys uitstraalt, maar dat dit niet direct gevisualiseerd wordt in een 1 op 1 cowboy-stijl. Het gaat veel meer om de visualisering van de achterliggende waarden waar DutchCowboys voor staat: free of mind, platform, creatief, onconformistisch, lef, energie en nieuwsgierigheid.”
De finalisten, wederom in willekeurige volgorde, zijn geworden:
Sander Baas
Arne Balk
Fabian Meijer