In de eerste drie kwartalen van 2009 hebben Nederlandse webwinkels 4,1 miljard euro omgezet. Dat is een stijging van 20% ten opzichte van vorig jaar in dezelfde periode. De recessie lijkt aan webwinkels dus voorbij te gaan. Volgens Thuiswinkel.org groeit deze branche met name door toenemende aankopen en een stijgende aankoopprijs.
Tot nu toe steeg de online handel ook door toename aantal klanten. Die nieuwigheid lijkt ervanaf te zijn. Klanten zijn gewend aankopen via internet te doen en doen dit steeds vaker.
Het is vooral gemak. Mensen gaan steeds meer op hun geld letten en prijzen vergelijken. Dit is op internet het gemakkelijkst. Dat webwinkels vaak niet eens goedkoper blijken te zijn dan ‘gewone’ winkels, lijken de klanten minder belangrijk te vinden dan het gemak.
De definitieve cijfers van Thuiswinkel.org worden aan het einde van dit jaar bekend gemaakt. De verwachting was het dit jaar rond de 6 miljard uit zou komen. Via NU & BD.
Verder lezen over E-Commerce
Online14.11.2024
In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking
Online31.10.2024
Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!
Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshopsOnline23.09.2024
Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat
Online04.09.2024
Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen
Online01.07.2024
Albert Heijn opent een nieuw gemechaniseerd Home Shop Center
en zet in op verdere groei e-commerceOnline27.06.2024
Catawiki komt met een ‘nu kopen’ functie
Daarmee skip je de veilingOnline17.06.2024
5 x waarom een goede verpakking telt bij webshops
Events30.05.2024