Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
De campagne voor het Nederlands Online Filmfestival heeft dit jaar een record aantal geselecteerde films en views opgeleverd. Het NOFF is het Nederlands Online Film Festival voor korte films tot 10 minuten.
Pool Worldwide ontwikkelde de campagne die eigenlijk een anticampagne is. Bekende Nederlandse acteurs en regisseurs verleenden royaal hun medewerking. De anticampagne benadrukt – met een flinke knipoog uiteraard – het spanningsveld tussen traditionele en online films.
Ook Tygo Gernandt wordt gek bij het horen van het woordje ‘online’.
Erwin Kleinjan, creative director van Pool Worldwide: “De opdracht van NOFF was helder: ontwikkel een campagne die meer inzendingen, bezoekers en stemmen genereert dan 2008. Voor een piepklein budget. Dankzij de medewerking van een paar grote namen uit de Nederlandse film zijn we daar prima in geslaagd. Leuk om te kijken, en geloof ons, nog leuker om te draaien.“
De campagne heeft een record aantal geselecteerde films en views opgeleverd: 50% meer selecties dan vorig jaar en bijna 292.000 views, twee keer zoveel als in 2008. Het festival werd niet alleen op YouTube aangeboden, maar voor het eerst ook via onder meer podcasts, Twitter, een iPhone app en iTunes.