Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Toppo.nl, alle topproducten online, is de veelbelovende 1e regel van deze nieuwe website van het kredietcrisisplatform van acteur Dirk Zeelenberg, dit na het succes van Winkeldepinkel.nl
Acteur Dirk Zeelenberg is zo begaan met iedereen die getroffen is door de crisis dat hij vandaag een site lanceert die ongeveer 700 webwinkels crawlt en daarmee producten per categorie selecteert op het kortingspercentage. Hoe anders is dit nu dan bijvoorbeeld Elcheapo.nl of bijvoorbeeld Kelkoo.nl en Kieskeurig.nl waar je ook kan rangschikken op de beste prijs?
Volgens mijn inschatting NIET heel anders behalve dan dat je nu kan selecteren op de kortingspercentages, netjes per tientallen gerangschikt. Maar willen wij zuunige Nederlanders niet meteen de aanbiedingen hebben van 90 of 100% korting? Ik wel! Maar helaas, daar zijn niet heel veel resultaten per productgroep te vinden. En dus, zoek je gewoon naar de goedkoopste aanbieding, en daar hadden we al veel sites van.
Apart is ook hun vertaling van de button “Best Deal” Ik vertaal dat als de beste deal per productgroep (bijvoorbeeld DVD/Muziek, Electronica, telefonie games of tickets), maar niet bij Toppo. Beste deal betekent bij hun alle kortingen tót 10%, alle kortingen daarboven zijn dus volgens Dirk en Co. niet beter! Vreemd.
Is er dan niks nieuws? Toch wel, Toppo.nl is powered by Qweery.nl en die site is trots op hun unieke wegingsalgoritmen, wie weet gaat dat, i.c.m. het crawlen van de 700 webwinkels en hun kortingen, het verschil maken. Voorts claimen ze door die snelle zoekmethodiek dat je supersnel naar de juiste webwinkel wordt geleid, en dus gratis vrije tijd. Maak me gek.
Het persbericht roemt over 2,5 miljoen aanbiedingen, ik heb ze niet nageteld, sorry.