De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Veronica Holding gaat investeren in Xite en wordt daarmee aandeelhouder van het muziekplatform dat uitzendt via digitale televisie en internet. Veronica heeft veel vertrouwen in een succesvolle toekomst van de interactieve muziekzender en Xite verwacht met het veelzijdige mediaconcern als partner zijn internationale ambities snel te kunnen verwezenlijken.
Als muziekplatform verbindt Xite digitale televisie en internet. Xite zendt via het digitale basispakket van UPC en Caiway 24 uur per dag muziekclips uit. Bijzonder is dat Xite als enige muziekzender in Europa kijkers onder meer de mogelijkheid biedt om zelf clips te selecteren en playlists samen te stellen en ook steeds meer streaming videoclips.
Voor Veronica is met name de multimediale en ‘ontvangergerichte’ aanpak van Xite aanleiding geweest om te participeren. Guido van Nispen, algemeen directeur Veronica Holding: “Xite heeft de behoefte van de nieuwe generatie muziekliefhebbers in onze ogen perfect begrepen en combineert de mogelijkheden van interactieve TV en internet op een slimme en gebruiksvriendelijke manier, zodat jongeren zelf kunnen bepalen waar en wanneer ze de muziek van hun keuze kunnen zien. Xite wordt bovendien geleid door muziekpioniers die partners als HENQ, United Broadcast Facilities, UPC en de muziekindustrie weten te verbinden. Wat ons betreft zijn alle ingrediënten aanwezig om verder te groeien naar een uiterst succesvolle toekomst.”
In de afgelopen 2 jaar heeft Xite in samenwerking met de belangrijkste platenmaatschappijen vorm gekregen. Het muziekplatform is opgericht door mediaondernemer Derk Nijssen. Xite is momenteel te bereiken door een miljoen huishoudens in Nederland en richt zich het komend jaar op verdere groei in Nederland en daarbuiten. Derk Nijssen is blij met de deelname van Veronica: “Met zo’n gezaghebbend en veelzijdig mediabedrijf als partner wordt de basis van Xite verder verstevigd en kunnen we nieuwe stappen zetten in onze ontwikkeling. Er liggen bovendien mooie samenwerkingskansen binnen Veronica.” In het najaar van 2009 start een grootscheepse mediacampagne om Xite verder op de kaart te zetten. Daarnaast heeft Nijssen concrete plannen voor een internationale uitrol.
Verder lezen over Interactief
Events16.09.2024
Vier 25 jaar Spongebob @ WONDR Experience Amsterdam
Entertainment21.03.2024
Tweede seizoen House of the Dragon zie je vanaf 17 juni
Kies je kant in een "duellerende" trailerEntertainment30.03.2022
Netflix’ Choose or Die is een nieuwe Jumanji
Waarom nou niet interactief?Gadgets16.06.2020
LEGO en Nintendo onthullen het volledige Super Mario assortiment
Entertainment24.12.2019
Vijf Nederlandse escaperooms die de moeite waard zijn
Gadgets06.08.2019
Nieuw augmented reality-spel van LEGO: Hidden Side
Entertainment19.03.2019
Netflix strikt Bear Grylls voor nieuwe interactieve serie: You vs Wild
Advertising29.01.2019