Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Deze week vindt ons jaarlijkse persbezoek aan Silicon Valley plaats. Met zeven Nederlandse journalisten bezoeken we een aantal bedrijven in Silicon Valley, om zo bijgepraat te worden over de stand van zaken daar. dit jaar bezoeken we PayPal, Cisco, Symbaloo, HDS, Google, Oracle, Hippo en HP.
Vaste agendapunten: de laatste innovaties, what’s hot and what’s not, en zijn er al tekenen van economisch herstel…? Traditioneel hoogtepunt is de borrel met Nederlandse expats in de Valley. Zij zijn het er redelijk over eens: er is economisch herstel, maar Silicon Valley blijft gek genoeg wat achter.
De Venture Capitalists laten het collectief afweten. Jan Maarten van Dongen, al jaren wonend en werkend in de Valley, en dit jaar overgestapt van een groot bedrijf naar een startup, beaamt dat het lastiger is dan ooit. “Het is moeizaam. Iedereen is erg huiverig en het vertrouwen is hier nog niet echt terug.”
Mooi is dan wel dat de Nederlanders zelf onverminderd optimistisch blijven, met hetzelfde geloof in the American Dream als waarmee ze ooit die kant op kwamen. It’ll pass, ook al duurt het misschien wat langer.
Verder lezen over Silicon Valley
Startups11.11.2024
ChatLicense wint Global Impact Challenge van Singularity University en SYNC Ithra
Startups24.03.2021
Prins Harry na al het gedoe aan het werk bij start-up in Silicon Valley
Nieuws23.06.2019
Google investeert 1 miljard in woningen Silicon Valley
Topman van techreus wil meer betaalbare woningenTechnology10.12.2018
Star Trek woning in Silicon Valley, wij zijn sprakeloos
Kosten 10 miljoenOnline08.08.2017
Google ontslaat vrouwonvriendelijke medewerker om gelekte memo
Startups11.07.2017
Facebook bouwt een dorp omdat werknemers huur niet kunnen betalen
Marketing06.10.2016
Mailchimp: de startup die Silicon Valley negeert
Geen extern kapitaal, geen beloftes, maar gewoon naar je klanten luisterenTechnology17.07.2016