Online27.07.2009

Telefoongids neemt 50% belang in Werkspot.nl


telefoongids-neemt-50-belang-in-werkspot.jpg
telefoongids-neemt-50-belang-in-werkspot.jpg

De Telefoongids neemt een belang van 50% in Werkspot.nl een soort marktplaats voor klussen in en om het huis. De Telefoongids noemt deze joint venture een logische stap in de verdere uitbreiding van hun dienstenpakket met als doel het samenbrengen van consumenten en bedrijven. Voor Werkspot.nl betekent de samenwerking een groter bereik en meer bekendheid bij zowel particulieren als bedrijven in de bouwsector. Letterlijk vraag en aanbod bij elkaar brengen. In een eerdere fase waren er ook onderhandelingen tussen Werkspot en iLocal maar deze ketste af om onbekende redenen.

Joost Gielen, oprichter van Werkspot.nl: “Hoewel we veruit de grootste online marktplaats voor klussen in en om het huis zijn, zijn we nog relatief onbekend. De joint venture met de Telefoongids maakt het voor Werkspot mogelijk om versneld te groeien. Hoewel er ook andere partijen serieus geïnteresseerd waren om een aandeel in Werkspot te nemen, hebben wij bewust voor de Telefoongids gekozen. Wij kiezen hiermee voor toegevoegde waarde. Concreet betekent het dat we voor onze aanbieders extra traffic genereren en dat ze gebruik kunnen maken van de diensten van de grootste aanbieder in lokaal zoeken en vinden.

Rick van Boekel, namens de Telefoongids: “De joint venture met Werkspot.nl past helemaal binnen onze groeistrategie om naast papieren gidsen meer online diensten aan te bieden. Daarnaast is deze joint venture interessant voor de Telefoongids omdat Werkspot zich richt op klusbedrijven, aannemers en vakmannen; ondernemers in deze branche waar wij al jarenlang een sterke band mee hebben. Het genereren van leads is onze core business en in dit geval geven particulieren daarnaast ook ratings en reviews als een klus is afgerond op werkspot.nl. Als marktleider in data en informatie op lokaal niveau blijven wij innoveren en investeren. Dit concept past daarom prima in ons servicepakket.” 

...