De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Nederlandse marketeers geloven het meest in marketinginstrumenten waarmee een persoonlijk contact mogelijk is met de doelgroep. Internet, mond-tot-mond reclame en Twitter worden daarnaast het meest genoemd als veelbelovende marketinginstrumenten voor de toekomst. Dit blijkt uit een onderzoek van Multiscope onder 961 marketeers uit haar B2B panel.
Multiscope vroeg de marketeers onder andere welk marketinginstrument volgens hen het meest bijdraagt aan omzetgroei. Internet (9%), mond-tot-mond reclame (8%), netwerken (3%) en persoonlijk contact (2%) werden het vaakst genoemd. Internet (19%), mond-tot-mond reclame (3%) en Twitter (2%) worden daarnaast ook het vaakst genoemd als veelbelovend marketinginstrument voor de toekomst. Door de open vraagstelling werd een breed scala van instrumenten genoemd bij beide vragen, maar het valt duidelijk op dat alle instrumenten die vaak genoemd worden een (zeer) persoonlijke aard hebben.
Marketeers lijken ondertussen goed bekend te zijn met social media. Hyves (54%), Linkedin (42%), Youtube (24%), Facebook (20%) en Twitter (13%) worden het meest genoemd als de media die men maandelijks gebruikt. Zij hebben ook een hoge spontane naamsbekendheid onder marketeers en in veel gevallen heeft men er een (persoonlijk) account. Marketeers zien deze sociale media duidelijk als de ‘Big Five’.
De economische crisis gaat niet helemaal voorbij aan marketeers. Ongeveer een kwart (26%) geeft te kennen dat de crisis veel tot heel veel impact heeft op hun marketingbudget. De marketeers die last hebben van een krimp van hun budget zien daarbij meestal budgetdalingen van 10% – 20%. Geld, crisis en gebrek aan tijd worden ook het vaakst genoemd als de problemen waar de marketeer op dit moment mee worstelt.
Verder lezen over Multiscope
Online07.02.2021
Thuiswerkplek: we hebben €400 miljoen uitgegeven aan kantoorproducten
Technology31.01.2021
Opmars van de e-bike lijkt niet meer te stoppen
Verwachting 1.2 miljoen nieuwe e-bikes dit jaarGadgets06.01.2021
Hoe bestuur jij al die slimme apparaten in huis?
Online22.09.2016
Volgend jaar doet een op de zes Nederlanders boodschappen online
Automotive19.01.2015
Top ergernissen en baalmomenten van automobilisten in de winter
Bijna helft automobilisten laat auto staan met winters weerSocial Media19.12.2013
Nadert het gebruik van Social Media zijn hoogtepunt?
Online16.12.2013
Nederland: 75% kent Bitcoin, 1% heeft Bitcoins
Online29.09.2013