Online20.07.2009

Geluk, toeval of een goede mascotte?


geluk-toeval-of-een-goede-mascotte.jpg
geluk-toeval-of-een-goede-mascotte.jpg

Zelf ondernemen is bikkelen en soms vraag je je af of je niet een beetje gelukt kunt gebruiken. Een mazzeltje hier, een meevallertje daar. Toch heb ik niet het idee dat geluk zomaar komt aanwaaien.

Tot op zekere hoogte maak je je eigen geluk, maar zou het niet fijn zijn om af en toe de gedachte te hebben dat je wel gewoon meevallers hebt, of een beschermengel die over je waakt? Er zijn genoeg sportclubs of evenementen die bijvoorbeeld geloven in een mascotte. Een door een reclame bureau hersenspinseltje waarvan de eigenaar moet denken dat het ongeluk voorkomt. Hoewel je al merkt dat ik niet zo snel hierin zal geloven zijn er velen die toch graag vast houden aan de kracht van een mascotte. Alleen al de wielrenners in de huidige Tour de France hebben hun speciale kettinkje, bijzondere oude sokken of een ondershirt wat altijd mee moet.

Kern is dat de mascotte wordt gelijkgesteld aan de persoon, club of organisatie. Gaat het met de mascotte goed, dan gaat het ook goed met de organisatie. Of in dit geval, met je eigen organisatie.

Nu hebben wij bij CreatAd daar onze eigen draai aan weten te geven. Het gaat namelijk goed met ‘Mascotte vloei’ uit Nederland. En nou wil het gelukkig zo zijn dat Mascotte een competitie gaat uitzetten op CreatAd.

Dus het gaat goed met Mascotte, en dus ook met ons!

CreatAd
www.creatad.com

...

Verder lezen over Co Creation

​Truestory heeft weer een goed idee! Dit keer een actie om voor thuis te blijven!

In de rubriek ‘Beter goed bedacht dan slecht gejat’ deelt Jeroen van Veen, oprichter van creatief bureau Truestory, zijn beste ideeën met de wereld. Nog voordat het verkocht is. Zelfs nog voordat een potentiële kla...

Marketing13.07.2020

​Truestory heeft weer een goed idee! Dit keer een actie om voor thuis te blijven!

29 Februari, wat doen we met die dag extra?

Het is 2016 en dat is deelbaar door 4, dat is tenminste het ezelsbruggetje wat iedereen wel heeft onthouden en dat betekent schrikkeljaar. Behalve dan in de jaren die deelbaar zijn door 400, dan slaan we hem namelijk ove...

Nieuws27.02.2016

29 Februari, wat doen we met die dag extra?

10 Tips voor een geslaagde schrikkeldag
Pepsi door social branding populairder dan Obama

De verkiezingscampagne tussen Obama en Romney doen me terugdenken aan twee jaar geleden. Toen Indra Nooyi (CEO PepsiCo) mijn hart veroverde en passant meer stemmen vergaarde dan Barack Obama. Een case van twee jaar geled...

Marketing31.10.2012

Pepsi door social branding populairder dan Obama

McMood wint eerste co-creatie campagne van McDonald’s

De McMood burger van James Zeelenberg uit Utrecht is de winnende burger van de eerste en tevens zeer succesvolle co-creatiecampagne van McDonald’s Nederland. Martijn Krabbé, jurylid en presentator van de finale, maakt...

Online18.09.2012

McMood wint eerste co-creatie campagne van McDonald’s

Wat moet je eigenlijk met al die Facebook fans?

Een hele hoop fans op de Facebook pagina van je bedrijf is natuurlijk prachtig. Het is een teken dat klanten en consumenten zich verbonden voelen met je merk. Ook de promotionele waarde van veel fans is aantrekkelijk, wa...

Social Media31.05.2011

Wat moet je eigenlijk met al die Facebook fans?

‘Co-creating Democracy: Citizen Passion in the 21st Century’

Van het media-activisme in de Arabische landen tot een online agenda voor flexibel vrijwilligerswerk, van de open data beweging tot het bouwen van een eco-village in Hong Kong. De kracht van burgerinitiatieven voor he...

Online21.05.2011

‘Co-creating Democracy: Citizen Passion in the 21st Century’

“Co-creation” Amsterdam Marketing Event 2011

Overmorgen zal voor de 7e keer het Amsterdam Marketing Event plaats vinden, met dit jaar als thema Co-creation. Dit evenement, voor en door studenten met affiniteit voor marketing, is onderdeel van de Marketing Associati...

Marketing16.02.2011

“Co-creation” Amsterdam Marketing Event 2011

Lift11 New innovation Models

Crowd-sourcing is een buzz word wat veel gebruikt wordt maar er is nog maar weinig onderzoek gedaan naar wat het nu kan betekenen voor een project. Wat kan er gebeuren als je als bedrijf je klanten en partners betrekt bi...

Events03.02.2011

Lift11 New innovation Models