Soms kom je van die concepten tegen waarvan je denkt; ‘dit ligt zo voor de hand en ik ben er zelf dagelijks mee bezig, en toch heb ik er nooit aan gedacht!’ Als het dan ook nog eens unieke en voor jouw product relevante concepten zijn dan kun je daar stiekem best een beetje jaloers op worden… In zo’n geval zit er maar één ding op; tik er een stukje over en zet het op een blog. Ere wie ere toekomt zullen we maar zeggen.
Reclamebureau BooneOakley (uit Charlotte, USA. NIET uit New York zoals ze zelf zeggen) bedacht een schitterend idee voor haar eigen website. De ‘site’ bestaat namelijk volledig uit 4 naar elkaar linkende video’s op YouTube. De video’s zijn voornamelijk opgebouwd uit animaties en werken doormiddel van de interactieve opties (annotaties) die YouTube sinds kort biedt prima samen.
Het geheel werkt, nadat je even gewend bent aan de twee manieren van navigeren (simpelweg de tijd vooruit ‘spoelen’ of op de interactieve vlakken klikken) klik je al snel vrolijk heen en weer tussen de verschillende pagina’s. Na een introductie die duidelijk moet maken waarom geïnteresseerden voor BooneOakley zouden moeten kiezen, vinden we in het eerste filmpje de ‘about us’ en ‘featured work’. Aan de linkerzijde kan de bezoeker kiezen om naar de overige onderdelen van de site te gaan. Daar zijn onder andere contactgegevens, meer werk, nieuws en biografieën van de mensen bij BooneOakley te vinden.
Zoals gezegd werkt het allemaal verassend logisch qua navigatie en met een redelijke internetverbinding goed te doen. Vooral de ‘nieuwspagina‘ is erg grappig vind ik zelf. Persoonlijk vind ik het idee van BooneOakley dan ook erg origineel bedacht en opvallend goed uitgevoerd. Ik kan zo gauw geen echte nadelen bedenken aan een dergelijk initiatief. Wellicht kun jij dat wel en laat het dan vooral horen, maar innovatief en creatief is het zeker, en laat dat nu net zijn waar die jongens zich voor laten inhuren!
Verder lezen over Reclame
Advertising06.11.2024
Mag er straks nog wel reclame worden gemaakt voor vliegen?
Advertising22.07.2024
Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden
Entertainment13.05.2024
Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame
Gadgets10.05.2024
Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’
Advertising26.04.2024
YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert
Nieuws05.02.2024
Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu
Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!Entertainment07.09.2023
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen
Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingenMarketing23.08.2023
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld
Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeersVerder lezen over Website
Online23.09.2024
Online poker wordt nu al gedomineerd door AI
Online31.07.2024
Booking wordt flink aangepakt: dit is waarom de reissite onder vuur ligt
Online04.07.2024
De allerlelijkste website van 2024 wil geen restyle
Online29.05.2024
Deze websites zijn genomineerd voor lelijkste website van het jaar
Online29.04.2024
Veelgemaakte fouten bij het bouwen van een website en hoe ze te vermijden
Nieuws11.04.2024
Steeds meer mensen twijfelen aan de waarheid van online informatie
DC Business18.12.2023
Dit zijn de linkbuilding trends voor 2024
Online25.08.2023
Zo bizar veel geld harkt OnlyFans binnen
Verder lezen over YouTube
Video13.11.2024
YouTube wordt een deejay en gaat muziek aan elkaar mixen
Online06.11.2024
Veel computer-influencers zijn weinig meer dan pseudo-experts
Video18.10.2024
YouTube test weer Lite-abonnement, maar juich niet te vroeg
Artificial Intelligence15.10.2024
YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI
Video04.10.2024
Alle nieuwe YouTube-video’s korter dan 3 minuten heten Shorts
Video20.09.2024
Eén van de meest gepushte streamingabonnementen wordt duurder
Social Media19.09.2024
YouTube wordt met Communities nu echt een social medium
Artificial Intelligence06.09.2024