Online19.05.2009

YouTube in top 10 Tech failures


youtube-in-top-10-tech-failures.jpg
youtube-in-top-10-tech-failures.jpg

Time.com heeft een lijstje samengesteld van de “10 Biggest Tech Failures of the Last Decade.”

Met daarin ondermeer Windows Vista, Palm en de Segway. Opvallend is echter de aanwezigheid van Youtube. De grootste video sharing site ter wereld. Volgens comScore hebben 99,7 miljoen kijkers uit de VS zo’n 5,9 miljard videos op Youtube gezien in maart van dit jaar. Geen slechte cijfers. Maar “YouTube is big, but that has not made it a success“.

Eind 2006 kocht Google de videosite voor 1.65 miljard dollar. Volgens Time.com is er een redelijke kans aanwezig dat de zoekgigant het bedrag van die investering niet terug zal gaan verdienen omdat ze er maar niet in slagen een winstgevend model te vinden.

Credit Suisse voorspelde onlangs dat Youtube aan het einde van dit jaar 470 miljoen dollar kwijt is aan alleen de kosten van de opslag en de bandbreedte die nodig is om de site draaiende te houden.

De New York Times schreef onlangs dat “while YouTube, along with other new media properties like MySpace, Facebook and Twitter, is seen as leading the challenge against traditional media companies, the company itself is struggling to profit from its digital popularity.” Gaan ze toch nog met een beter verdienmodel komen?

De complete top 10 is hier terug te vinden.

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

...

Verder lezen over YouTube

YouTube test weer Lite-abonnement, maar juich niet te vroeg

Weet je het Lite-abonnement van YouTube nog? Hiermee kon je tot vorig jaar voor maar 6,99 euro YouTube kijken zonder reclames.

Video18.10.2024

YouTube test weer Lite-abonnement, maar juich niet te vroeg

YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI

Als AI je stem kan nadoen voor het inspreken van een advertentie dan is dat natuurlijk heel handig: scheelt je werk. Maar dan moet je wel weten dat het gebeurt.

Artificial Intelligence15.10.2024

YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI

Alle nieuwe YouTube-video’s korter dan 3 minuten heten Shorts

YouTube is veel bezig met Shorts: recent heeft het bijvoorbeeld een picture-in-picture-modus toegevoegd en nu wordt het dus mogelijk om niet meer shorts van maar 60 seconden te maken: maar juist van drie minuten.

Video04.10.2024

Alle nieuwe YouTube-video’s korter dan 3 minuten heten Shorts

Eén van de meest gepushte streamingabonnementen wordt duurder

YouTube Premium wordt zowel voor solo-gebruikers als Family-afnemers duurder. Het geldt bovendien niet alleen voor YouTube Premium.

Video20.09.2024

Eén van de meest gepushte streamingabonnementen wordt duurder

YouTube wordt met Communities nu echt een social medium

YouTube wil meer de social media-kant op. Het introduceert Communities, een soort Facebook-groepen voor kanalen.

Social Media19.09.2024

YouTube wordt met Communities nu echt een social medium

Wat YouTube doet om AI-na-apers tegen te gaan

Al een nummer van fake-Drake gehoord? Reden voor het platform om nieuwe tools te introduceren om deepfakes te herkennen en tegen te werken.

Artificial Intelligence06.09.2024

Wat YouTube doet om AI-na-apers tegen te gaan

YouTube probeert minder schadelijk te zijn voor tieners: geen video’s over uiterlijk

YouTube hoopt ermee te voorkomen dat jongeren doomscrollen en urenlang video’s kijken waar ze psychische problemen door krijgen of deze verergeren.

Video05.09.2024

YouTube probeert minder schadelijk te zijn voor tieners: geen video’s over uiterlijk

Being Digi-Sapiens: documentaire over de veranderende relatie tussen mens en technologie

Huawei en Discovery Channel hebben een speciale documentaireserie gemaakt over de toepassingen van moderne technologieën in ons dagelijks leven, getiteld 'Being Digi-Sapiens'. In drie afleveringen reist de Zweedse techblogger, robotica-expert en YouTuber Simone Giertz door vijf Europese landen om te laten zien hoe technologie ons dagelijks leven verandert. Ze maakt digitale innovaties toegankelijk voor een breed publiek, waardoor deze vooruitgang herkenbaar wordt.

Tech in Asia25.07.2024

Being Digi-Sapiens: documentaire over de veranderende relatie tussen mens en technologie